30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

544 empreses editores han desaparegut des de 2010 per l’efecte de la caiguda de la publicitat

L’informe “L’impacte de la crisi en els sectors de FES-UGT” també ha analitzat l’efecte en la Premsa. En total i segons les seves dades els ingressos d’explotació han caigut un 33% i els de publicitat un 46%. Això ha generat que es perdessin 544 empreses editores pel camí i 24.100 llocs de treball.

Els diaris de pagament espanyols van obtenir un benefici total conjunt després d’impostos de 28,1 milions d’euros el 2011, un 91,3% menys que el registrat el 2007, any en que va registrar uns ingressos rècords i a partir del qual va començar a acusar els efectes de la crisi econòmica amb la caiguda de la inversió publicitària, principal font de finançament del sector. De la caiguda general del 33% dels ingressos d’explotació, els ingressos per publicitat han caigut un 46,5% des de 2007 al 2011, mentre que els ingressos per venda d’exemplars ho han fet en un 20,3%.

Durant tot el període s’han aconseguit mantenir beneficis recorrent a fortes retallades de despeses operatives, entre ells, les de personal, que s’han reduït un 24% en aquest període, cosa que ha implicat importants retallades salarials així com la sortida del mercat de treball de més de 24.000 treballadors.

Les empreses editores també han seguit una tendència creixent fins al 2010, any en què es va assolir el màxim, per després reduir-se fins les 8.326 empreses actuals. Des del 2010, s’han tancat 544 empreses.

De Prnoticias / El Butlletí de l’ACPG

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...