25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Actituds per pagar notícies en línia

Tot i que els consumidors estan cada cop més disposats a pagar els serveis en línia, les novetats es veuen menys valuoses que les aplicacions d’entreteniment com Netflix i Spotify, segons un nou informe preparat per l’Institut de Recerca de Periodisme de Reuters per a l’agència de recerca de mercats Kantar Media.

Amb els retorns de la publicitat de la publicació digital, que continuen defraudant, més editors intenten vendre subscripcions digitals individuals i esquemes de pertinença o persuadir als consumidors per donar diners. Però aquesta investigació suggereix que els consumidors poden estar més interessats en pagar experiències que agreguen diverses marques de notícies i perspectives que per a qualsevol marca. La qualitat del contingut, els avantatges de la marca i la conveniència també hauran de millorar notablement si els editors i els seus mitjans tenen èxit per carregar les notícies en línia. La investigació es basa en una sèrie de grups focals que es duen a terme a quatre països (Regne Unit, Estats Units, Finlàndia i Espanya) que exploren actituds per pagar notícies en línia i publicitat digital.

Molts consumidors diuen que estarien disposats a pagar notícies en línia, però la disponibilitat generalitzada de “notícies gratuïtes” a la majoria dels països significa que no tenen gaire incentiu per fer-ho avui. D’altra banda, quan la càrrega de notícies és més típica (per exemple, Finlàndia) i la quantitat de fonts és limitada, és més àmpliament acceptada.

Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...