30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Així serà la Comunicació aquest 2017. El principal protagonista serà la Comunicació 4.0

L’agència Evercom ha presentat Així serà la Comunicació a 2017, un document en el qual es recullen les tendències clau que protagonitzaran l’any en Comunicació B2B, Comunicació Financera, Comunicació de Consum, Comunicació Corporativa, Assumptes Públics i Estratègia Digital. En línies generals, continuarà la convergència amb les eines digitals i això, sumat als avenços tecnològics, farà que els continguts d’immersió tinguin més presència. Veurem un any en què tot es perfeccionarà, obtenint com a resultat CRMs més intel·ligents, noves estratègies per a un consumidor 4.0 i un canvi de tendència a nivell publicitari.

Tendències en Comunicació.- En Comunicació B2B assistirem a la democratització del Business Intelligence en màrqueting, és a dir, l’ús d’eines d’analítica avançada serà cada vegada més habitual entre els diferents departaments de les empreses. A més, s’incorporarà el concepte del “buyer persona” al món B2B i es tendirà a una difusió de continguts d’utilitat pràctica per al management i l’activitat professional. El videomarketing, utilitzat per explicar i comercialitzar productes o serveis, es convertirà en una eina habitual.

El gran protagonista d’aquest any serà el consumidor 4.0.- En  Comunicació de Consum dels influencers seguiran tenint un paper important, encara que el gran protagonista d’aquest any serà el consumidor 4.0, que no només vol saber de les marques, sinó que necessita viure-les. Per aquest motiu serà imprescindible realitzar accions disruptives amb les que aconseguir una experiència gratificant i interactiva. A més, el big data en les estratègies de màrqueting ajudarà a millorar la seva anàlisi i eficàcia, el que suposarà experiències més adaptades a les necessitats del consumidor.

 En Comunicació Financera, Evercom assenyala que serà l’any de la consolidació dels negocis Fintech i Insurtech. Qüestions com la política de preus i comissions al costat del tipus de supervisió seran claus per dotar de confiança als negocis. D’altra banda, les entitats financeres es trobaran amb el repte de millorar la seva reputació i posar fre a la fuga de clients desencantats. Per a això es buscarà més transparència en la relació amb el client i es tendirà a transmetre els valors i les bones pràctiques d’una banca responsable.

Els Afers Públics es veuran afectats per un nou escenari polític amb governs en minoria, on la presa de decisions es transfereix des de l’Executiu als grups parlamentaris. A més, el canvi generacional farà de la comunicació digital un element imprescindible, convertint les xarxes socials en una eina de coneixement d’opinions a la vegada que un mitjà d’interès per gestionar la influència.

Les marques seran més socials i responsables.- En Comunicació Corporativa les marques seran més socials, responsables i es preocuparan d’impulsar ecosistemes d’innovació i emprenedoria vinculats al seu negoci. El CEO evolucionarà cap a un gran actiu de reputació, fomentant la seva visibilitat de forma acurada, dosificada i estratègica, utilitzant les eines de personal branding per projectar la marca corporativa. Per la seva banda, el Dircom continuarà un any més la cursa digital i en ella la reputació, el branding o la gestió de crisi passaran a ser cada vegada més territori línia.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...