Baixes de subscriptors a La Vanguardia i El Periódico per la seva oposició a la independència

La crisi independentista ha provocat un augment d’audiència en els mitjans de comunicació, tant en premsa escrita com en televisió, ràdio i diaris digitals. No obstant això, les dues principals capçaleres a Catalunya, La Vanguardia i El Periódico, han estat penalitzades per la seva línia editorial a favor de la unitat d’Espanya.  Segons ha pogut saber El Confidencial Digital, la capçalera del grup Godó i el diari de Zeta han patit una fuita de subscriptors durant els últims mesos en què s’ha viscut amb més intensitat l’intent de secessió de Catalunya.

Usuaris abonats a aquestes webs han comunicat que no continuaran amb el servei. Aquests lectors han confessat el seu posicionament en contra de “la línia constitucionalista i a favor de la unitat d’Espanya” d’aquests diaris. Aquest succés contrasta notablement amb la situació que han experimentat les empreses informatives que s’han mostrat afins al desafiament sobiranista. Entre aquestes capçaleres destaquen els rotatius El Punt Avui i Ara.

Segons dades de l’ Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) publicats a El Español, La Vanguardia va vendre al setembre una mitjana diària de 24.497 exemplars, un 8% menys respecte al mateix mes de l’any anterior. El Periódico va tenir comportament semblant al del seu competidor, en aquest mateix període va vendre un 14% menys i la seva difusió va caure un 10%.

Fonts pròximes a El Punt Avui confirmen a ECD que a l’octubre la xifra de nous abonats supera les baixes realitzades en aquest últim mes. No obstant això, no han transcendit detalls sobre aquest increment de subscriptors. El diari Ara ha publicat recentment un article on presumeix de l’increment d’abonats, gràcies al procés independentista. Durant el mes de setembre van registrar un total de 1.300 noves altes.

Aquestes dades mostren l’interès dels ciutadans catalans pels mitjans afins a l’independentisme. Cal destacar que la televisió pública TV3 també s’ha beneficiat de la crisi catalana i ha registrat la seva millor dada d’audiència en deu anys, un 17,5% de quota de pantalla.

Aquesta tendència també s’ha traslladat a les capçaleres digitals catalanes. El portal a Internet del diari de Javier Godó va rebre 16,8 milions d’usuaris al setembre, un 7% menys que l’any passat. El diari que dirigeix Enric Hernández ha experimentat una baixada d’un 9% d’audiència i va registrar un total de 7,6 milions. D’altra banda, els digitals de tall independentista han augmentat el seu tràfic a Internet, un exemple és Ara.cat que ha anotat un 14% més d’audiència.  

Per El Confidencial Digital / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *