27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Bankia llança una eina en línia perquè les pimes posin nota a la seva estratègia digital

L’entitat Bankia ha llançat una eina gratuïta en línia perquè les pimes espanyoles puguin mesurar la seva competitivitat a Internet: el Índicex. A través de l’avaluació de fins a 100 paràmetres, repartits en vuit àrees, qualsevol usuari podrà obtenir una nota Índicex per a la pàgina web del seu negoci, una qualificació entre el 0 i el 10 que reflectirà els punts forts i febles de la seva estratègia digital. Així mateix, l’eina generarà un informe complet amb una anàlisi d’aspectes bàsics com l’estructura de la web, la navegació segura, el trànsit, els continguts, el posicionament o les xarxes socials.

“Des Bankia volem ser el motor del canvi de les nostres pimes, ajudar-los a adaptar-se a les necessitats del mercat”, va explicar dimecres el president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri. Un cop avaluada la web del comerç, autònom o pime, l’usuari podrà sol·licitar al banc finançament per millorar en els aspectes que consideri i també assessorament per optar a les subvencions per a la transformació digital que concedeix la Unió Europea.

Segons Goirigolzarri, només el 17% de les empreses espanyoles ven per Internet i només el 28% de les microempreses té web. Altres dels aspectes que Bankia Índicex estudia són l’daptació als dispositius mòbils, la presència a la web de contingut multimèdia, els mètodes de pagament, etc. Un cop fet una anàlisi bàsic inicial mitjançant la introducció de la ULR al web de Índicex, l’usuari té la possibilitat de registrar-se i demanar l’informe global sense cap cost. Bankia Índicex atorga una nota a a cada una de les vuit àrees analitzades i després, mitjançant un algoritme, calcula la nota final del web presentada -no totes les àrees tenen el mateix pes-. Així mateix, realitza una sèrie de recomanacions a l’usuari que, si així ho vol, pot sol·licitar llavors el seu Segell Índicex de certificació.

D’El Butlletí de l’associació AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...