25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Baròmetre CIS: Els espanyols llegeixen més revistes (83,4%) que diaris (60,5%) en paper

El Baròmetre de setembre elaborat pel Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) ha llançat diferents conclusions relatives al sector dels mitjans de comunicació. Per exemple, la pregunta 18 d’aquest informe indica que gairebé el 40% dels enquestats reconeix llegir diaris tots o quasi tots els dies, això sí, incloent les edicions gratuïtes i digitals de les capçaleres.

El 20,4% reconeix llegir la premsa un o dos cops per setmana, el 7,8% alguna vegada al mes i el 1,6% alguna vegada al trimestre. El més preocupant és que el 14,9% diu no llegir diaris gairebé mai i el 15,5% mai. Això suposa que més del 30% dels espanyols assegura no llegir premsa pràcticament mai. Quant als suports, el paper es manté al capdavant amb el 60,5%. En el cas del format digital aquesta xifra se situa en el 31,8%, mentre que un 7,6% afirma llegir els dos suports per igual.

Les revistes, sense èxit entre els lectors segons el CIS

Pel que fa a les revistes (edicions gratuïtes i digitals incloses) només el 5,4% dels espanyols assegura llegir alguna d’elles tots o quasi tots els dies. El 16,9% ho fa un o dos cops per setmana i el 18,5% alguna vegada al mes. Si sumem els que no ho fan gairebé mai (29,2%) i els que mai (24,6%) vam descobrir que el 53,8% pràcticament no toca les revistes. De tota manera, les edicions en paper de les revistes (83,4%) també triomfen davant del format digital que només és utilitzat pel 11,2% dels enquestats.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...