28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Brussel·les aprova acabar amb les trucades publicitàries no desitjades

La CE ha aprovat un projecte de Reglament que prohibeix la publicitat indiscriminada. La Comissió Europea ha aprovat aquest dimarts un projecte d’actualització de la normativa de privacitat i comunicacions electròniques que afecta totes les pràctiques de màrqueting directe sense autorització prèvia del consumidor. l Reglament aprovat prohibeix trucades o enviament de missatges de text i correus electrònics a qualsevol client que no hagi donat el seu vistiplau prèviament.

Les empreses de màrqueting han de facilitar al receptor el número de telèfon de procedència o utilitzar un prefix especial que indiqui clarament el seu caràcter comercial. Una prohibició, que afecta els 28 països de la Unió Europea. En els casos de països que no l’apliquin totalment a totes les trucades, haurà d’oferir alternatives als consumidors com poder registrar-se en una llista de números als quals no molestar amb trucades de màrqueting.

La nova norma, podria entrar en vigor el maig de 2018 i perjudicarà la publicitat tan utilitzada a Europa per operadores i entitats financeres.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...