25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

BuzzFeed busca desemmascarar notícies falses

BuzzFeed enfrontarà les notícies falses amb la seva millor arma: el contingut viral. L’editor de BuzzFeed Canadà Craig Silverman estarà a càrrec d’aquest projecte. Com funcionarà? Silverman ha dit a First Draft News que la idea està en una etapa inicial. “Estem veient que és el que funcionarà en termes de contingut produït i què és el que funciona per a l’audiència de BuzzFeed”, ha assenyalat.

Silverman té experiència perquè va fundar el projecte Emergent que segueix els rumors a la xarxa. Segons FDN, el gran repte de BuzzFeed és trobar formes perquè les seves notícies viatgin tan lluny i ràpid com ho fan els rumors falsos. Quines mesures prendran? Es donarà suport a l’anàlisi de la web social i de la comprensió del contingut que es comparteix. I no és el primer cas. Els periodistes de BuzzFeed a França van llançar a l’octubre un canal anomenat Verifie per desacreditar els rumors vinculats a temes a París com els atacs que va patir la ciutat.

El projecte de Silverman, assegura, no només busca detectar contingut fals, sinó saber actuar davant d’aquest. Per això, seguirà amb les proves i l’aplicació de mesures per a trobar aquesta informació falsa. D’aquesta manera, segons Scott Lamb, de BuzzFeed, aquesta iniciativa “tindrà cura als lectors” de tot el món.

Els lectors d’El Butlletí de l’AMIC poden ampliar aquesta informació CLICANT AQUÍ 

Font: First Draft News 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...