30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Cada vegada llegim més premsa estrangera a Internet

Sembla que sí, que cada vegada consultem i llegim més premsa estrangera a Internet. Aquest és el resultat de l’estudi de comScore de les dades d’usuaris únics que van rebre l’any passat els digitals internacionals a l’Estat espanyol. En l’àmbit generalista, els deu principals diaris de fora d’Espanya van tenir un creixement mitjà entre els mesos de desembre de 2015 i de 2016 d’un 20% en visitants. Aquest percentatge és molt superior al registrat pel conjunt dels digitals generalistes, que va ser del 7%.

A Espanya, el mitjà estranger més visitat és Clarín, capçalera argentina que compta amb l’avantatge que els seus continguts estan escrits en espanyol. Al desembre de l’any passat, aquesta publicació va rebre 951.000 usuaris únics, és a dir, un 25% més que un any abans. El primer dels digitals en llengua estrangera -anglès- és The Guardian, que va tenir 918.000 usuaris (+10%). Seguidament, es va situar Daily Mail, amb 856.000 (+7%). Aquest pòdium de mitjans estrangers més llegits a Espanya tenen més èxit pel que fa a usuaris que moltes de les publicacions espanyoles generalistes i amb vocació estatal, com és el cas d’El Confidencial Digital (825.000) o Infolibre (643.000).

L’any en què es va decidir el Brexit, la premsa procedent del Regne Unit ha obtingut un gran creixement a Espanya. Per exemple, Telegraph va créixer un 44%, Independent un 42% o Mirror un 35%. De fet, dels deu primers digitals generalistes internacionals, 6 són britànics. Cal tenir en compte que queden fora d’aquesta classificació les edicions espanyoles de publicacions estrangeres, com és el cas de BuzzFeed (1,8 milions d’usuaris) o  BBC Món (1,7 milions).

D’altra banda, en l’àmbit econòmic, també els digitals més reputats van veure com s’incrementava de manera notable el seu trànsit durant 2016. El que més usuaris únics va tenir va ser, una vegada més, Business Insider, amb 479.000 visitants (+36%). Aquesta xifra el situa com una de les publicacions econòmiques més llegides d’Espanya, encara que s’incloguin les espanyoles.

Per comScore / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...