29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Cinc requisits per complir amb la nova llei de privacitat

Tot i que semblava que mai arribaria, ja és aquí el nou reglament europeu de protecció de dades o GDPR, que entra en vigor avui, 25 de maig, i que canviarà completament les regles de joc de les empreses respecte a com han de demanar i processar la informació personal dels seus usuaris a Europa per garantir una major privacitat. I és que les empreses que incompleixin el reglament s’exposaran a sancions milionàries, que podran arribar fins al 20 per cent de la facturació global anual de la companyia. Aquestes són les cinc claus perquè les companyies compleixin amb el GDPR, segons Sizmek:

 

  1. Determinar una base legal per al processat de dades.- Si recopila i processa informació personal dels consumidors, necessita una “base legal” en què emparar-se i ha de documentar-la per escrit. De les sis bases legals a què es pot recórrer en el cas del GDPR, l’interès legítim i el consentiment són les més rellevants per a la publicitat digital. Amb la primera, el fonament de l’ús de les dades per a interessos propis de l’empresa està en equilibri amb els drets del propietari dels mateixos. La segona és el permís atorgat lliurement, específic i inequívoc de l’usuari a la companyia perquè faci servir la seva informació personal.
  1. Identifiqueu al controlador i al processador de dades.- Per complir amb el GDPR s’ha d’identificar qui és el controlador de dades, d’una banda, i qui és el que processa les dades sensibles de l’usuari a l’empresa, de l’altra . Tots dos poden interactuar, però els seus rols són molt específics. El controlador determina el propòsit i els mitjans pels quals es processen les dades personals, mentre que el “processador de dades” és, en última instància, el responsable de garantir la privacitat de la informació sensible que s’obtingui, registri o posteriorment s’utilitzi.
  1. Tenir capacitat de resposta a les sol·licituds de drets.- Segons el GDPR, els interessats tenen el dret d’accés, revisió, correcció i eliminació de qualsevol de les dades personals recopilades i processades per un controlador de dades. Els usuaris també tenen dret a revocar el consentiment donat prèviament per recopilar o processar les seves dades. L’empresa que vulgui complir el reglament hauria de disposar de procediments per respondre ràpidament i adequadament aquestes sol·licituds dels interessats en cas de petició.
  1. Assignar un delegat de Protecció de dades (DPO).- Les organitzacions que processen dades per a una autoritat pública o les que desenvolupen activitats que impliquen processat regular i sistemàtic d’informació, o de dades confidencials a gran escala, han de designar un delegat de Protecció de Dades (DPO). Es tracta d’una figura que ha de tenir experiència en el negoci, en normativa de privacitat i govern de dades, i ha de saber interactuar amb els reguladors en nom de l’empresa. El DPO és responsable dels problemes de protecció de dades relacionades amb el seu negoci en cas que sorgeixin.
  1. Assegurar-se que les dades estan segurs i incorporar la privacitat des del disseny.- El GDPR tracta d’adoptar mesures que garanteixin tant la privacitat com la seguretat de les dades. D’una banda, assegureu controlar qui té accés a les dades, tant dins com fora de la seva empresa. També és aconsellable comprovar els sistemes i assegurar-se que els processos de seguretat implementats són efectius i no poden ser sortejats per ciberdelinqüents o altres interessats en accedir de forma il·legal a la informació. D’altra banda, s’ha de garantir la “privacitat per disseny” en els productes i serveis.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia i Comunicació – Font: Sizmek

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...