27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Com els mitjans poden generar ingressos a través de la connexió amb la seva audiència

El Tow Center for Digital Journalism de la Universitat de Columbia, en col·laboració amb el Membership Puzzle Project i l’Institute for nonprofit News, han publicat aquesta setmana els resultats complets de la seva investigació sobre la generació d’ingressos per part dels mitjans digitals a partir de la connexió amb els seus usuaris. Titulat “Guide to Audience Revenue and Engagement”, aquest informe ofereix informació de molt valor per a tots aquells mitjans que estiguin plantejant-augmentar d’una manera o altre els ingressos procedents dels usuaris. Els autors de l’informe, Elizabeth Hansen i Emily Goligoski, expliquen a la presentació que “aquest informe està destinat a ajudar el personal dels mitjans i als emprenedors dels mitjans que vulguin augmentar els seus ingressos mitjançant l’aprofundiment de les interaccions amb les seves audiències”.

Copiem a continuació (traduïdes al català) les nou conclusions principals de l’estudi:

  1. “Rares vegades els mitjans estan 100% finançats només pels ingressos directes de l’audiència. Les publicacions digitals natives confien en una combinació d’ingressos, que inclou publicitat, suport corporatiu, finançament de fundacions, sindicació d’articles, esdeveniments, programes d’afiliats, mercaderia i venda de llibres, a més o en lloc dels ingressos directes de l’audiència”.
  1. “Per a les publicacions amb un periodisme altament diferenciat i una sòlida base d’audiència en les seves àrees de cobertura, una oferta de subscripció basada en producte pot ser atractiva. Si els lectors, oients i/o espectadors consideren que les notícies i l’anàlisi d’un lloc brinden suficient valor únic, la subscripció podria ser una estratègia d’ingressos viable. Una estratègia de subscripció també pot funcionar bé per a les publicacions que tenen audiències institucionals forts en indústries específiques i quan els ocupadors dels subscriptors poden pagar el cost de mitjans que són rellevants per al treball”.
  1. “Un dels majors reptes per crear un programa de membres sostenible és trobar activitats de participació que siguin tant d’interès per als membres com valuoses per a la publicació. Una bona manera de començar a identificar projectes potencials és preguntar als membres actuals i potencials com volen participar i què volen aprendre”.
  1. “La membresia de notícies no va de premis, bosses de mà, tasses o descomptes d’empreses locals. Els lectors es converteixen en membres o donants quan volen ser part de la causa més gran que representa el mitjà o quan pensen que representa una cosa única al món. Per dir-ho d’una altra manera, ningú es va convertir en membre d’un lloc periodístic que ofereix notícies que es perceben com una commodity“.
  1. “En dissenyar una estratègia d’ingressos de l’audiència, és imperatiu que una publicació pugui explicar històries convincents i precises sobre la seva missió; el valor que aporta al món; i la comunitat de membres que vol fomentar. Aquestes històries de “el que som” són més forts quan reflecteixen el que els membres de l’audiència diuen que valoren i necessiten de l’organització”.
  1. “Els programes de membres d’algunes publicacions són de” membres “només de nom i operen molt més com a estratègies de subscripció, amb poca o cap participació (engagement) del públic. De la mateixa manera, les estratègies de donació d’algunes publicacions empren moltes de les millors pràctiques de participació de l’audiència, tot i que no ofereixen un programa de “membres” per se. La diferència important és reconèixer que el nivell de compromís editorial que una publicació tria tenir amb els membres de la seva audiència pot tenir un impacte en la sostenibilitat de l’organització”.
  1. “Si tria crear un programa d’ingressos de l’audiència, pensi en la seva estratègia de conversió com una de les etapes progressives en un embut: investigar, exposar i atraure, participar i aprofundir, convertir i mantenir. La investigació implica entendre profundament les necessitats, preferències i hàbits diaris de la seva audiència. Atraure possibles seguidors requereix exposar el teu contingut a una àmplia audiència. Atregui a la major quantitat possible de membres de l’audiència a la part superior del seu embut mitjançant l’ús intel·ligent de les xarxes socials i els esdeveniments a persona”.
  1. “Involucri a la seva audiència i aprofundeixi la relació amb ells a través de la pràctica de la seva periodisme, les interaccions cara a cara i el disseny dels seus productes digitals. Els butlletins informatius per correu electrònic són una de les millors formes digitals de crear un públic lleial i compromès al qual recórrer per obtenir suport. Quan arriba el moment de convertir als membres de la seva audiència en seguidors de pagament, faci un bon ús de les dades que té per dirigir les seves peticions, no dubti en demanar suport amb freqüència, i asseguris d’agrair als seus seguidors de maneres que tinguin sentit”.
  1. “Convertir-se en una redacció impulsada per l’audiència -i especialment pels membres- exigeix un gran canvi cultural per als periodistes i editors que exigeix també un lideratge significatiu. El compromís bidireccional entre la publicació i l’audiència requerit per sostenir una estratègia de membres reeixida pot inicialment resultar incòmode per a aquells que esperen un límit clar entre el personal de la redacció i els membres de l’audiència. Però el canvi de cultura és possible”.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / Mediàtic

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...