28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Consum mòbil a l’Estat espanyol, el segon del món

L’estudi Consum mòbil 2015, realitzat per Deloitte, conclou que un 88% d’espanyols ja compten amb un dispositiu smartphone, xifra que situa Espanya només per darrere de Singapur (92%). La taxa mitjana de penetració mòbil ha crescut tres punts percentuals respecte a l’any passat i, a més, l’Estat supera en un 10% les xifres registrades en altres països de la Unió Europea.

Més del 50% dels enquestats consulta el mòbil en els 15 primers i últims minuts del dia, i sol fer-ho una mitjana diària de 41 vegades, el que dóna una idea molt clara de l’alt grau de digitalització de la societat espanyola en l’actualitat.

Respecte al tipus d’aplicacions més utilitzades, en primer lloc se situen les trucades de veu, amb una taxa del 79%, només 4 punts per sobre de la mitjana europea. En segon lloc hi ha els serveis de missatgeria instantània, usats pel 78% dels espanyols, amb un 40% que assegura que aquest tipus d’aplicacions són les que primer fa servir en el dia. És aquí on s’observa una de les grans diferències amb Europa, ja que en els països de la UE enquestats la mitjana d’ús és un 27% inferior. L’ús de xarxes socials (55%) i correu electrònic (53%) registren una activitat similar a l’europea (45% i 48%), mentre que la diferència més notable es troba en l’ús de SMS, amb una taxa del 30 % a Espanya i del 70% a Europa.

El 34% dels enquestats afirma estar disposat a realitzar pagaments a través del mòbil en botigues, i un 12% d’ells no ho limitaria a petites quantitats. El 55% dels espanyols està disposat a compartir informació d’ús dels seus dispositius.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...