27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Creix l’audiència de mitjans tradicionals sumant el consum per Internet

El newsletter Programa de Publicitat, a més de mostrar com creix l’audiència dels mitjans tradicionals en afegir el seu consum a través d’Internet, destaca la importància que té per al sector dels mitjans de comunicació i la publicitat el poder esbrinar l’audiència de cada suport, especialment en el cas dels mitjans que tenen la possibilitat de ser consumits en les dues vessants: la tradicional i la en línia. Observem si més no aquest gràfic il·lustratiu, sensacional.

En aquests casos, és vital conèixer el seu “Total Brand” o “Total Marca”, és a dir, el públic al qual es pot dirigir una campanya publicitària a través de la combinació d’insercions en els dos suports. “Aquest coneixement permetria als publicitaris planificar adequadament les seves campanyes i als mitjans optimitzar els seus ingressos no només en les seves vessants tradicionals, sinó també a través d’Internet”, tal com ha afirmat José Andrés Gabardo, director tècnic d’AIMC.

Són diversos els projectes que actualment s’estan desenvolupant a Espanya per poder oferir aquesta audiència “Total Marca”, entre els quals destaca el liderat per AIMC i comScore per intentar unir les xifres d’audiència tradicionals dels mitjans impresos de l’EGM i les dades de Internet de comScore per mitjà d’una fusió realitzada per ODEC/Quinao. Al marge d’aquests resultats, que es faran públics pròximament, l’EGM proporciona en l’actualitat, amb els seus propis resultats, una idea de quina és l’audiència que es vol quantificar amb aquest tipus d’anàlisi, així com poder percebre en quina mesura creix la audiència dels suports tradicionals en afegir el consum d’Internet.

Més d’un 60% d’oients escolta la ràdio cada dia en tots dos suports

L’EGM ofereix informació integrada de l’escolta tradicional de ràdio (analògica) i de l’escolta a través d’Internet. Si ens centrem en l’escolta de ràdio tradicional, l’audiència diària és de un 57,6%, a la que s’afegeix el consum a través d’Internet, que compta amb una penetració del 4,2%. Per tant, si sumem l’audiència completa del medi ràdio, es pot arribar a més del 60% de la població cada dia:

Analitzant aquestes dades durant un període de consum mensual, els oients de la ràdio tradicional arriben al 79,2% de la població major de 14 anys i, a través d’Internet, al 12%. En unir aquestes dues fonts, tradicional i internet, la penetració del mitjà ràdio arriba al 81,3%.

Diaris: 7 de cada 10 espanyols accedeix a diaris en format paper i en línia en un mes de promig

El 61,8% la població espanyola escolta la ràdio en els seus vessants analògica i digital. Els diaris compten amb més d’un 70% de lectors mensuals. Hi ha una gran duplicitat entre els lectors de revistes a través d’Internet i en paper. Segons les dades de la 2ª Onada de l’EGM, un 26,6% de la població espanyola llegeix un diari en format paper cada dia, mentre que el 24,5% llegeix algun diari digital. Si considerem que hagi llegit un o altre tipus de diaris, la penetració dels diaris analògics i/o digitals se situa en el 42,5% de promig diari.

Fonts: EGM i Periódico Publicidad

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...