Creixement del 208% dels subscriptors de notícies digitals durant cinc anys

Bona notícia per als editors centrats en generar ingressos directes del lector. El nombre de subscriptors de notícies digitals a tot el món ha augmentat un 208% en cinc anys fins al 2018 i s’espera que creixi un 13% més el 2019, segons l’informe World Press Trends 2019 de WAN-IFRA, publicat recentment. Així, el creixement dels ingressos digitals continua contrarestant algunes de les caigudes impreses que han provocat la contracció dels ingressos totals de la indústria durant els últims cinc anys. Es preveu que aquesta tendència àmplia continuï al 2019. L’informe, que arriba a la seva 30a edició, analitza dades recollides de l’enquesta anual de WAN-IFRA a més de 50 països. També inclou informació i dades dels socis globals de WAN-IFRA, inclosos ZenithOptimedia, IPSOS, PwC, Chartbeat, Parse.ly i IO Technologies.

Tot i que hi ha preocupacions creixents sobre la fatiga de la subscripció, els números de públic continuen sent encoratjadors. Els autors fan referència a les dades de Chartbeat extretes de 248 països que demostren que el nombre de visites de pàgines de convidats ha augmentat un 76% en els 11 mesos fins a febrer de 2019. Suggereixen que es tracta d’una indicació que els consumidors de notícies de tot el món busquen fonts fiables enmig de la creixent marea de desinformació i desinformació.

La majoria d’aquest trànsit prové del mòbil. Les dades de Chartbeat mostren que el 56% de les audiències digitals que accedeixen a llocs de notícies des de dispositius mòbils, eclipsant el trànsit des de PC i tauletes d’escriptori. El contingut rellevant és clau per aconseguir la fidelització, per la qual cosa els usuaris lleials són el principal contribuïdor al trànsit en línia. A nivell mundial, són més de dos de cada cinc visualitzacions de pàgines.

L’enquesta va trobar que la majoria dels enquestats veuen el creixement de les audiències digitals, específicament les de les xarxes socials, com l’oportunitat potencial més important. Els editors han de passar d’una mentalitat centrada en la producció de notícies a una mentalitat centrada en atendre les necessitats dels usuaris de notícies.

L’informe és optimistai espera que els números d’audiència creixin en els pròxims anys, a mesura que els editors més avançats continuïn innovant, aportant valor a les comunitats i prosperant.

Si ho voleu podeu ampliar la informació des d’aquest link, des del qual es pot adquirir el report al preu de 250 euros.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Il·lustració: WAN-IFRA

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *