Dos de cada tres minuts que naveguem per internet ho fem des d’un dispositiu mòbil

IAB Spain, l’associació de la publicitat, el marketing i la comunicació digital a Espanya, ha presentat aquest dimecres l’edició de 2019 de l’Estudi Anual del Mòbils & Connected Devices patrocinat per Adgage i realitzat en col·laboració amb nPeople i GFK. L’objectiu d’aquest estudi és conèixer l’estat del mercat de la mobilitat a Espanya i la seva importància per a les marques, així com demostrar les possibilitats que trobem en realitzar campanyes publicitàries en els dispositius mòbils causa de l’ús massiu dels mateixos.

La penetració de l’Smartphone entre els internautes majors de 14 anys arriba a un 96%, el que representa 31,3 milions d’usuaris, xifra que s’ha estabilitzat des de 2016. La penetració de Smart TV a les llars és cada vegada més gran, el 2019 ha estat el dispositiu amb major creixement, passant d’un 49% en 2017 a un 60% i continua decreixent la presència de l’ordinador de sobretaula (65%). Dels altres dispositius amb capacitat de connectar-se a internet sobresurten els smartwatchs, ja que 2 de cada 10 usuaris mòbils posseeixen aquest tipus de dispositius.

Gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils. El temps mitjà de consum en dispositius mòbils és de 2 hores i 53 minuts amb una mitjana de 7,6 sessions al dia. Pel que en 2019, vam passar gairebé dues hores al dia connectats a internet des dels nostres dispositius mòbils: 1h i 27 min des de Smartphone, 28 min des de la Tablet. L’ús de Smartphone per connectar-se a Internet és més gran entre setmana i entre aquells usuaris que tenen entre 24 i 44 anys (9 de cada 10). Gairebé un 60% dels que es connecten a Internet des Smartphone en horari laboral tenen entre 25 i 54 anys. Pel que fa a la Tablet, el target més adult (més de 55 anys) la utilitzen més entre setmana, el 60%. El seu ús entre els joves en el cap de setmana difereix en gairebé 10 pp (70% d’usuaris menors de 44 anys).

El nombre d’apps que creiem utilitzar és d’11 a Smartphone i 9 en Tablet (amb metodologia declarativa) però realment el nombre d’apps que utilitzem és de 31 a Smartphone i 13 en Tablet (metodologia monitoritzada).

Font i foto: IAB Spain / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google