30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 36% dels periodistes empra les xarxes socials per contrastar informació

Durant els últims anys xarxes socials com Facebook, Twitter o Google+ han entrat a formar part de les nostres vides. S’han convertit en una rutina més dins dels nostres treballs, les nostres relacions i el nostre oci. Aquestes noves plataformes penetren per igual en qualsevol sector de la societat, no distingeixen d’edat, sexe o de nacionalitat. Un fenomen que fa que les empreses de qualsevol sector, i en especial el de la comunicació, les tinguin més presents que mai en les seves estratègies i models de negoci.

La quantitat d’informació que hi ha a les xarxes socials i el nombre d’usuaris que tenen han convertit aquestes plataformes socials en eines periodístiques molt potents per a la distribució d’informació i la potencial accessibilitat fonts alternatives. Així, i per posar només un exemple, el 36% dels periodistes empra les xarxes socials per contrastar informació.

Eva Herrero Curiel ha elaborat la seva tesi doctoral per a la Universitat Carles III, de Madrid (dirigida per la catedràtica Eva Carrera), sobre aquesta qüestió, en la qual analitza l’ús que els periodistes espanyols fan de les xarxes socials. Partint de l’any 2004 amb els atemptats de l’11 de març a Madrid i fins als moviments socials del 15M, l’estudi fa un recorregut teòric i empíric sobre el desenvolupament i la implicació que han tingut les xarxes socials d’internet en les tasques que desenvolupen els professionals de la informació. A partir d’una enquesta a més de 400 periodistes espanyols aquesta tesi pretén mostrar una radiografia del moment que travessa la professió en un entorn canviant i flexible on les xarxes socials s’han convertit en una eina periodística més a la web 2.0.

Si voleu llegir sencera aquesta interessant tesi ho podeu fer clicant aquí

D’Àmbit d’Estratpegia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...