25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 4,6% del PIB europeu ve de la Publicitat

La publicitat suposa una important contribució econòmica i social, també a Europa. Segons l’informe “Value of Advertising”, de Deloitte, el sector publicitari és un impulsor del creixement en el ocupació, l’ economia i la societat civil. L’estudi, en què ha participat també l’Associació Mundial d’Anunciants (WFA, per les seves sigles en anglès), revela que la Publicitat genera el 4,6% del GDP (el PIB) a la Unió Europea. Concretament, són 3 les àrees que s’identifiquen com les principals beneficiades pel sector publicitari:

Beneficis econòmics.- Cada euro que s’inverteix en Publicitat genera 7 euros al GDP europeu. El que suposa que els 92.000 milions d’euros invertits el 2014 han generat 643.000 milions, és a dir, el 4,6% del GDP de la Unió Europea. L’estudi també assegura que gràcies a la Publicitat als consumidors poden accedir a més i millor informació sobre quins productes o serveis comprar.

Ocupació.- La Publicitat genera 5,8 milions de llocs de treball a la UE, fet que suposa un 2,6% del total. En aquest sentit, cal diferenciar 3 àrees: Persones ocupades directament en la producció publicitària, que suposen el 16% dels 5,8 milions de llocs de treball generats per la Publicitat; persones ocupades en mitjans i empreses en línia amb una base publicitària, com a periodistes o productors de continguts, que representen un 10% dels 5,8 milions de llocs de treball que hi ha; persones que tenen ocupació com a conseqüència de la activitat publicitària, com el departament de vendes. Aquests representen un 74% del total.

Beneficis socials.- Sense Publicitat no hauria mitjans de comunicació. El principal benefici social que es deriva de l’activitat publicitària és la varietat de continguts. I és que gràcies a la Publicitat existeixen els mitjans de comunicació, que generen informació i entreteniment per a la societat.

De l’estudi es desprèn també que, gràcies als motors de cerca, la gent es beneficia d’un estalvi de temps a l’hora de trobar informació.

D’Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...