27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 70% dels consumidors compartiria més dades online si tingués beneficis perceptibles

El comerç digital ha canviat la manera com els consumidors interactuen amb les marques. Hem passat del cara a cara a les relacions anònimes construïdes en la confiança. Aquestes relacions de confiança online són més difícils d’aconseguir, es guanyen amb el temps, i es construeixen en un entorn segur i amb una gran experiència de client.

En aquest sentit, l’últim Informe d’Identitat Global i Frau de Experian va revelar que el 74% dels consumidors perceben la seguretat com l’element més important de la seva experiència en línia, seguida per la conveniència. Mentre que les empreses han invertit sovint una a costa de l’altra, els consumidors de tot el món esperen i demanden totes dues. Tant és així, que el 70% d’ells estan disposats a compartir més dades personals amb les organitzacions amb les que interactuen a través d’internet, particularment si veuen un benefici com una major seguretat en línia i conveniència.

La disponibilitat d’informació que els consumidors comparteixen amb les empreses fa això possible. Però aquesta mateixa informació és la que els exposa a un major risc de frau, fent que la confiança sigui més important que mai. Els resultats de l’estudi revelen també que els consumidors i els líders empresarials coincideixen que els mètodes de seguretat propiciats per les noves tecnologies i les solucions avançades d’autenticació infonen confiança en línia.

Tant és així que la confiança del consumidor va créixer el 43% al 74% quan es van emprar mesures biomètriques per protegir els seus comptes. I les empreses també estan començant a adoptar la tecnologia canviant. La meitat de les organitzacions declarar globalment un increment en el seu pressupost per a la gestió del frau en els últims 12 mesos.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (foto: elmundofinanciero)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...