El 70% dels consumidors compartiria més dades online si tingués beneficis perceptibles

El comerç digital ha canviat la manera com els consumidors interactuen amb les marques. Hem passat del cara a cara a les relacions anònimes construïdes en la confiança. Aquestes relacions de confiança online són més difícils d’aconseguir, es guanyen amb el temps, i es construeixen en un entorn segur i amb una gran experiència de client.

En aquest sentit, l’últim Informe d’Identitat Global i Frau de Experian va revelar que el 74% dels consumidors perceben la seguretat com l’element més important de la seva experiència en línia, seguida per la conveniència. Mentre que les empreses han invertit sovint una a costa de l’altra, els consumidors de tot el món esperen i demanden totes dues. Tant és així, que el 70% d’ells estan disposats a compartir més dades personals amb les organitzacions amb les que interactuen a través d’internet, particularment si veuen un benefici com una major seguretat en línia i conveniència.

La disponibilitat d’informació que els consumidors comparteixen amb les empreses fa això possible. Però aquesta mateixa informació és la que els exposa a un major risc de frau, fent que la confiança sigui més important que mai. Els resultats de l’estudi revelen també que els consumidors i els líders empresarials coincideixen que els mètodes de seguretat propiciats per les noves tecnologies i les solucions avançades d’autenticació infonen confiança en línia.

Tant és així que la confiança del consumidor va créixer el 43% al 74% quan es van emprar mesures biomètriques per protegir els seus comptes. I les empreses també estan començant a adoptar la tecnologia canviant. La meitat de les organitzacions declarar globalment un increment en el seu pressupost per a la gestió del frau en els últims 12 mesos.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (foto: elmundofinanciero)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google