27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 70% dels espanyols llegeix un diari al mes i un 35,5% cada dia

  

AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través del AIMC Q Panell, el seu propi panell d’internautes en desenvolupament, en el qual es mostren els hàbits dels internautes en relació al consum de Diaris i Suplements.

Aquest estudi, el primer que s’ha fet aquest any sobre aquest tema, té com a objectiu aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a Internet. Tots els participants en l’estudi han estat contactats a través d’un qüestionari en línia que va començar el passat mes de gener.

L’estudi afirma que preval la lectura mensual de diaris en format paper. En la mitjana diària guanyen terreny els diaris en línia enfront dels impresos: el 35,5% dels internautes llegeix almenys un diari en paper al dia. Aquest percentatge puja fins al 70,4% si el període de referència és un mes. Si ens centrem en els diaris en línia, el 42,7% dels enquestats accedeix a ells durant el dia, mentre que si el període de referència és un mes, la xifra puja al 63,9%.

D’altra banda, només 2 de cada 10 internautes llegeix, com a mínim, un diari en paper i un altre en línia al llarg del dia. Gairebé el 17% dels internautes consulta almenys un diari en paper i un altre en línia en un dia mitjà, mentre que un 38,7% no accedeix a cap tipus de diari. Gairebé la meitat dels enquestats accedeix als dos suports (online i offline) al mes: el 48,3% dels enquestats accedeix a algun diari en paper i on-line, mentre que només el 14% no ha accedit en el mateix període a cap tipus de diari.

El dispositiu més utilitzat per al consum de diaris en línia és el PC, utilitzat pel 73,4% dels lectors de diaris en línia, seguit pel Smartphone (34%) i la Tauleta (24,5%).

Relacionades amb el consum de suplements, l’estudi mostra que es llegeixen més en paper: el 18,8% dels enquestats ha llegit algun suplement en llegit algun suplement en format paper en l’última setmana, mentre que un 3,1% s’ha decantat per l’edició electrònica.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí d’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...