El congrés dels dircom avança que els mitjans ja no són el quart poder

El I Congrés Innova + C, organitzat per l’Associació de Directius de Comunicació, Dircom, ha recollit les impressions i conclusions dels principals experts en matèria d’intel·ligència artificial, ciberseguretat, fakenews i noves narratives. Una de les principals conclusions a què ha arribat la taula de debat formada pels dircoms de Philips, Accenture, Room Mate, Cotec i Fedit és que les empreses que no innovin es quedaran enrere i tindran un futur incert.

El congrés va avançar que els mitjans ja no són el quart poder. Ara ho són les xarxes socials per la seva capacitat de generar alarmes en minuts i de viralitzar-les. Així mateix, els experts ressalten que la velocitat amb què es transmeten les notícies falses s’està convertint en un gran problema per a les marques. Crear una falsa alarma pot ser un delicte, tal com ha assenyalat durant el Congrés Virginia García, inspectora en la Unitat Central de Ciberdelinqüència de la Policia Nacional. Per això, els experts recomanen que el que més funciona enfront de les fakenews és comptar amb una sòlida estratègia de comunicació, basada en el monitoratge, anticipació i diàleg.

Els chatbots també van ser presents al congrés. Es va deixar constància que el 80% del temps que fem servir el mòbil el dediquem a interactuar amb aplicacions de missatgeria, o que ens passem més de tres hores al dia xatejant. A més, els assistents virtuals seran el proper repte de les empreses espanyoles, que hauran d’aprendre a dirigir-als seus clients pel canal que més fan servir i per tant, la gran oportunitat per als dircoms serà gestionar les crisis de comunicació a través de bots i humanitzar aquesta comunicació automatitzada.

D’altra banda, la jornada també va aportar xifres com que la quantitat de dades es multiplicarà per 10 el 2025, convertint-se en una oportunitat i un problema a la vegada, ja que tenir dades no vol dir tenir informació. Així, en el bloc de ciber seguretat i comunicació, l’Institut Nacional d’Ciber Seguretat –INCIBE- ha revelat durant la jornada que el 2017 va gestionar més de 123.000 incidents a ciber seguretat. Els experts han assenyalat que el dircom ha de conèixer el significat i les implicacions dels diferents tipus d’atacs informàtics, ja que un altre dels reptes del departament de comunicació és oferir tranquil·litat i transparència durant la comunicació de crisi que es genera.

Per El Publicista / El Butlletí de l’AMIC

 

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *