25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El congrés dels dircom avança que els mitjans ja no són el quart poder

El I Congrés Innova + C, organitzat per l’Associació de Directius de Comunicació, Dircom, ha recollit les impressions i conclusions dels principals experts en matèria d’intel·ligència artificial, ciberseguretat, fakenews i noves narratives. Una de les principals conclusions a què ha arribat la taula de debat formada pels dircoms de Philips, Accenture, Room Mate, Cotec i Fedit és que les empreses que no innovin es quedaran enrere i tindran un futur incert.

El congrés va avançar que els mitjans ja no són el quart poder. Ara ho són les xarxes socials per la seva capacitat de generar alarmes en minuts i de viralitzar-les. Així mateix, els experts ressalten que la velocitat amb què es transmeten les notícies falses s’està convertint en un gran problema per a les marques. Crear una falsa alarma pot ser un delicte, tal com ha assenyalat durant el Congrés Virginia García, inspectora en la Unitat Central de Ciberdelinqüència de la Policia Nacional. Per això, els experts recomanen que el que més funciona enfront de les fakenews és comptar amb una sòlida estratègia de comunicació, basada en el monitoratge, anticipació i diàleg.

Els chatbots també van ser presents al congrés. Es va deixar constància que el 80% del temps que fem servir el mòbil el dediquem a interactuar amb aplicacions de missatgeria, o que ens passem més de tres hores al dia xatejant. A més, els assistents virtuals seran el proper repte de les empreses espanyoles, que hauran d’aprendre a dirigir-als seus clients pel canal que més fan servir i per tant, la gran oportunitat per als dircoms serà gestionar les crisis de comunicació a través de bots i humanitzar aquesta comunicació automatitzada.

D’altra banda, la jornada també va aportar xifres com que la quantitat de dades es multiplicarà per 10 el 2025, convertint-se en una oportunitat i un problema a la vegada, ja que tenir dades no vol dir tenir informació. Així, en el bloc de ciber seguretat i comunicació, l’Institut Nacional d’Ciber Seguretat –INCIBE- ha revelat durant la jornada que el 2017 va gestionar més de 123.000 incidents a ciber seguretat. Els experts han assenyalat que el dircom ha de conèixer el significat i les implicacions dels diferents tipus d’atacs informàtics, ja que un altre dels reptes del departament de comunicació és oferir tranquil·litat i transparència durant la comunicació de crisi que es genera.

Per El Publicista / El Butlletí de l’AMIC

 

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...