El consum de ràdio disminueix entre les noves generacions

Amb l’auge dels podcast o plataformes com Spotify, com es relacionen els més joves amb el format més tradicional de ràdio? Per conèixer el tipus de consum que les noves generacions realitzen de la ràdio, Wavemaker ha analitzat diferents franges d’edat a través del seu estudi single-source LIVE Panell. Els resultats de l’informe assenyalen que els joves d’entre 18 i 24 anys, que van créixer ja en un món digitalitzat , tenen menys probabilitats d’escoltar la ràdio tradicional setmanalment que els més grans.

En aquest segment, Amèrica del Nord segueix sent la regió amb major consum setmanal de ràdio, amb un 72%, seguida per Europa, que registra el 63%. Per la seva banda, el 61% dels joves llatinoamericans escolten ràdio algun cop a la setmana. El percentatge més baix es troba al mercat asiàtic i australià, amb prou feines un 48%. En analitzar la següent franja d’edat, de 25 a 44 anys, el consum setmanal augmenta en totes les  regions, mantenint el lideratge dels països nord-americans, seguits dels europeus i llatinoamericans (76%) i la zona d’Àsia-Pacífic amb un 58 %.

A Espanya, el 65% dels joves entre 18 i 24 anys asseguren escoltar la ràdio setmanalment, lleugerament per sobre de la mitjana europea. Tot i els resultats, Wavemaker assenyala que el caràcter gratuït i simple de la transmissió de ràdio és una “combinació potent” per atreure oients de totes les edats.

Per Mediàtic / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *