27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El consum mitjà de premsa online és de gairebé una hora a la setmana

El temps mitjà de consum en llocs de premsa online ascendeix a 55 minuts a la setmana, segons un estudi realitzat per l’agència de mitjans Carat per l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE) que s’inclou en el llibre blanc d’aquesta associació, presentat aquesta setmana a Madrid. Si es té en compte que un individu accedeix de mitjana 3,3 vegades a la setmana a llocs de premsa en línia, els dies que visita aquests llocs dedica aproximadament uns 17 minuts a la consulta de premsa online.

D’acord amb l’estudi de l’agència de mitjans, aquest temps es distribueix en 8 minuts en premsa generalista, 6,7 minuts en premsa esportiva i 2,1 minuts en premsa econòmica. En una setmana mitjana, un individu accedeix a set diaris: 4 generalistes, dos esportius i un econòmic.

Carat va realitzar el seu estudi “L’entorn de la premsa digital” monitoritzant, d’una banda, el comportament en ordinadors, tauletes i mòbils intel·ligents de 928 persones, i entrevistant, de l’altra, a 509 d’ells.

En el seu estudi, l’agència també va preguntar als enquestats pel seu comportament davant d’una notícia d’interès; el 70% va declarar que llegia l’article íntegre i el 47%, que buscava informació addicional.

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...