27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El contingut que ja ha arribat i el que queda per venir!

Quatre tendències que s’aproximen en el negoci de l’entreteniment i del lideratge en els propers anys basant-nos en exemples actuals: Formau curt, VoD, OTT, Streaming…

Format curt. El següent gran pas són les produccions d’uns 10 minuts per a pantalles petites. Això és el que pretén l’exdirector de Disney, Jeffery Katzenberg en la seva nova aventura empresarial. VoD. La BBC va tancar un dels seus canals lineals i va desviar la marca (BBC3) i el pressupost de la programació a un servei de vídeo OTT. Grans pressupostos per al OTT. El talent de la televisió, tant de davant com darrere de la càmera, s’està traslladant als serveis OTT, on compten amb més llibertat i pressupostos generosos. Per exemple, en 2018, Netflix ha gastat vuit mil milions de dòlars; Amazon Prime, cinc mil milions i Apple ha destinat milions de dòlars per a contingut original en 2019 per al seu nou servei de vídeo.  Streaming d’esports. Amazon ha comprat els drets per transmetre 20 partits de la Premier League a partir de 2019. De moment és un procés inicial, però indica aquesta tendència va a l’alça.

Pel que fa a continguts trencadors, s’ha pogut experimentar recentment en la pel·lícula interactiva Bandersnatch, de la sèrie Black Mirror de Netflix. Però, ha estat realment tan revolucionària? Seran els continguts interactius una tendència? Un breu anàlisi del professor Carlos A. Scolari, professor de la barcelonina universitat Pompeu Fabra ens bé a dir:

  • Amb Bandersnatch ha nascut un producte híbrid a mig camí entre la televisió i els videojocs.
  • El més important no passa dins de la història sinó fora: la conversa que encara està generant.
  • Es fa difícil imaginar-se una TV interactiva 24/7 causa de l’alt cost i preproducció que comporta.
  • La simplicitat argumental de la pel·lícula, es pot justificar amb la intenció de Netflix d’assaig-error i d’acostumar al televident per posteriorment fer produccions més exigents i interessants.

Per tot això, potser no veurem televisió interactiva de manera massiva, però cada vegada hi haurà més experiències com Bandersnatch. Netflix està fent per la televisió el que YouTube va fer pel vídeo o Instagram per la fotografia.

Font: TechCrunch i Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Infografia: TechCrunch

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...