30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El diari La Vanguardia torna a les pèrdues

El holding propietat de Javier Godó va donar un benefici de 4,5 milions d’euros al tancament del 2016, xifra que suposa un descens del 54% respecte als 9,8 milions que va guanyar l’any anterior. Aquest desmillorament en el resultat final va estar motivat en bona mesura pel deteriorament sofert a La Vanguardia, que ha passat d’oferir un benefici de 417.000 euros el 2015 a tancar l’exercici següent amb unes pèrdues de 905.000 euros. Un viratge del negre al vermell que s’explica bàsicament en la reducció de la xifra de negoci del diari, que va disminuir un 6,9% en generar uns ingressos de 98 milions d’euros, 7,2 menys que l’any anterior.

La Vanguardia va registrar el pitjor comportament de tot el grup, ja que Mundo Deportivo va recollir uns guanys de 423.000 euros i en les revistes de 240.000 euros, si bé cal precisar que l’excedent d’aquesta última s’ha reduït pràcticament a la meitat. Així mateix, la seva comercialitzadora Publipress va guanyar 261.000 euros, mentre que Radiocat (RAC105) va aconseguir un resultat de 3,3 milions.

En canvi, Catalunya Comunicació, SL, LV Magazine i 8 TV van acabar en el terreny de les pèrdues en deixar-se 1,1 milions, 158.000 i 6,4 milions d’euros, respectivament. La seva participació en Emissions Digital de Catalunya, l’empresa que acull al canal de televisió, era del 65,34% en el moment d’elaboració dels comptes, tot i que fa uns mesos va recomprar a Mediaset les accions que posseïa .

La facturació total del grup va ser de 167.400.000 d’euros, un 4% menys que el 2015, any en el qual va guanyar 175 milions. D’aquesta xifra total,  944.269 euros van provenir de subvencions públiques, el que representa un lleuger descens respecte a 1.046.583 que va rebre l’any anterior. Amb tot, Godó es manté com el grup més beneficiat en matèria de subvencions i publicitat públiques del Govern de Catalunya.

Per Dircomfidencial / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...