28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El Digital creix, i creix …

Han passat 25 anys des del primer anunci en Digital. Un mitjà que està canviant i madurant a través d’entorns com les xarxes socials, en les que l’evolució està sent exponencial. Un mitjà en què el ressorgiment del context fa més apropiat avui que mai dir que no només el contingut és el rei. I un mitjà que es fa vital gràcies als nous usos de les dades que s’estan recopilant.

La connectivitat és, a més, cada vegada més ràpida, obrint la porta a nous serveis i oportunitats. Així que el repte que planteja aquest escenari, tant a marques com a agències, no s’aturarà en el curt termini. Per aquest motiu, des de la agència Carat s’han proposat ajudar perquè la comunicació pugui ser realment rellevant i tenir impacte en el negoci.

Carat Trends és un estudi de tendències que presenta l’agència de mitjans des de fa més de 10 anys per aquestes dates. I que aquest 2019 porta per títol la conclusió que “Digital Grows Up”, perquè el mitjà digital ja és imparable.

El que Carat fa amb aquestes tendències és veure-les amb els seus clients i identificar les implicacions que tenen i com poden adaptar-se per arribar de manera rendible als seus consumidors. Aquests són els quatre grans aspectes que ha identificat Carat com comuns a totes les tendències que han de venir aquest any:

Recoding social

La quantitat d’oportunitats disponibles i la gestió hiperactiva que està fent el consumidor de les diferents plataformes socials, ofereix a les marques l’oportunitat de fer un ús estratègic d’aquest espai cada vegada més útil. En aquest sentit, el comerç contextual ja és una realitat que veiem reflectida, per exemple, en les compres que es fan a través d’Instagram. D’aquesta manera, les marques ara poden vendre en llocs en els quals l’usuari, fins ara, anava a entretenir-se.

Aquest excessiu ús, a més, està accelerant la necessitat de desintoxicar digitalment. Les persones necessiten reduir el temps davant de les pantalles i les marques tenen un paper clau per ajudar els consumidors a connectar-se de una manera responsable. Per això, moltes han començat a incloure missatges en les seves comunicacions sobre la importància d’aquesta desintoxicació.

Contextual emergence

L’enfocament de audience first s’ha d’equilibrar amb la dimensió contextual. Comprendre com es senten els consumidors i què volen farà més fàcil captar i retenir la seva atenció. Les noves tecnologies de targeting haurien d’ajudar a les marques a garantir que els seus missatges arriben a les persones adequades en el millor moment.

Per exemple, el out of home intel·ligent ofereix un ventall de noves funcionalitats que augmenten la importància del context i permeten adaptar el missatge en funció del moment, o fins i tot de la persona que rep aquesta comunicació. Aquesta iniciativa de Coca-Cola a Exterior és un clar exemple d’això:

Designing data-led experiences

Les dades ja no s’usen només per optimitzar campanyes, sinó també per crear productes. I és que, un ús correcte de les dades pot construir una relació més sòlida amb els clients, creant noves oportunitats i afegint valor a la proposta de la marca a categories inesperades.

La botiga 4-Star d’Amazon a Nova York és un exemple: presenta productes seleccionats d’una llista d’articles que tenen ressenyes de 4 estrelles a Amazon, el que garanteix que siguin populars i d’alta qualitat. Així, Amazon està usant les dades que recopila per crear la seva pròpia versió de la botiga per departaments.

Un altre exemple el tenim en el grup Metallica, que utilitza les dades de Spotify per modificar el repertori de les seves gires. La banda pot veure quines cançons són les més populars a cada ciutat i assegurar-se de tocar-les.

Expanding conectivity

Una connectivitat més ràpida (el 5G arribarà a la fi de 2019) significarà, simplement, més. Més contingut compartit, més dades recopilades, més consum de vídeo, més tecnologies implementades… En definitiva, més competència per captar l’atenció del consumidor. Un consumidor que espera una experiència d’usuari més rellevant que mai.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Estudi de Carat Media – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...