25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El director de Libération i L’Express gira full i ja veu el paper innecessari

La crisi de la premsa s’ha cobrat moltes capçaleres. En l’estiu del 2014 el diari francès Libération va estar a punt de sucumbir sota jou dels seus deutes financers. Pràcticament in extremis, els seus accionistes van recórrer al seu rescat amb una injecció 18 milions d’euros, i després es va decidir donar un impuls digital. Gairebé tres anys després, el director general de SFR Media, l’editora de Libération i L’Express, reconeix estar en condicions de poder prescindir del paper.  Aquesta afirmació, pronunciada per Alain Weill, es produeix un any després de produir-se el llançament del seu quiosc digital. És a dir, que a França semblen haver donat resposta al dilema que tants titulars arrossega a Espanya per la inconcreció del futur de l’activitat.

“Si demà també podem divulgar informació de qualitat passant de paper, en última instància, per a les empreses periodístiques, no seria tan dolent”, ha reconegut en declaracions a Les Echos. I ha afegit: “si les empreses de diaris poden prescindir de l’eina industrial, és a dir la impressió i distribució, tampoc és dolent”.

No són els primers rumors que relacionen a les publicacions de SFR Media amb la fi del negoci tradicional, però sí els primers que es promouen des de dins. I és que fa un any el propi Weill ja va haver d’estar a l’aguait d’una informació on s’assegurava que la revista L’Express estava a un pas d’editar-se només a Internet. Llavors, va reconèixer en una carta que si bé és cert que el digital es troba al cor dels seus projectes, estaven “profundament compromesos amb el paper”.

Per Dircomfidencial / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...