27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El frau mundial per bots és de 5.812.000 d’euros

Un estudi publicat el dimecres per l’Associació d’Anunciants dels EUA (ANA) i White Ops estima que les pèrdues econòmiques degudes al frau bot són de més de 5.800 milions d’euros a nivell mundial en 2017,  enfront dels 6.500 milions reportats en 2016. L’informe de referència de Bot analitza l’activitat de publicitat digital de 49 membres de ANA entre octubre de 2016 a gener de 2017.

Les principals conclusions de l’estudi assenyalen que:

– El trànsit segueix sent el principal factor de risc del frau. El procés de compra de trànsit a fonts inorgàniques, va ser de nou una gran font d’activitat fraudulenta. L’informe assenyala que hi ha 3.6 vegades més fraus publicitaris del trànsit sourced versus non-sourced.

– El 9 per cent desktop display i el 22% de la despesa en vídeo va ser fraudulent. Això suposa un descens respecte a l’any anterior, quan el frau de publicitat display va ser del 11% i la taxa de frau en vídeo desktop va ser del 23%.

– El frau mòbil ha estat inferior a l’esperat. Va reunir un 2% de l’activitat fraudulenta en els entorns d’aplicacions i de compres en web mòbil. Això no inclou el frau en vídeo mòbil en web o el frau de pagament per clic, que segueixen sent alt i problemàtic.

– El frau en la compra de mitjans en programàtica ja no és tan perillós pel que fa a compres generals del mercat, ja que les agències de mitjans han millorat els seus processos de filtració i controls.

Per La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...