25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El frau publicitari també aconsegueix sortejar el protocol ads.txt

La indústria publicitària va instaurar fa dos anys un protocol per lluitar contra el frau digital, denominat ads.txt (Authorized Digital Sellers). Bàsicament, és un arxiu .txt en el qual els mitjans de comunicació digitals inclouen la llista dels venedors autoritzats per comercialitzar els seus espais publicitaris. D’aquesta manera, s’evita que un comprador adquireixi inventari no autoritzat.

Donada la senzillesa de la seva aplicació, gran part dels mitjans digitals van incloure aquesta imatge en els seus servidors. Segons Alexa, el 41% de les 1.000 capçaleres que controla l’ha implantat. Però DoubleVerify, empresa especialitzada en detectar el frau publicitari, va descobrir a finals de l’any passat una trama que ha aconseguit sortejar el protocol de ads.txt .

Aquesta trama il·lícita, que podria haver recaptat entre 70 i 80 milions de dòlars, utilitzava una xarxa de bots que aconseguien falsificar un web d’un mitjà de comunicació, dotar-la de aparença real per, a continuació, vendre els espais publicitaris d’aquesta web fraudulenta. I això ho feien a través d’un reseller (revenedor) inclòs en el llistat original de ads.txt del diari digital.

Com és possible que un editor autoritzés en el seu arxiu ads.txt un reseller fraudulent? Doncs bàsicament pels moments de dificultat que els mitjans estan travessant a l’hora d’obtenir ingressos a Internet. Ha estat pràctica habitual que molts revenedors es posessin en contacte amb els mitjans perquè els incloguessin en el seu arxiu ads.txt. Davant d’aquesta petició, normalment la capçalera deia que si sense major comprovació de la seva licitud per no menysprear cap ingrés extra. No és estrany, per tant, que -segons Alexa- la immensa majoria dels mitjans amb ads.txt implantat incloguessin resellers en els seus llistat. I alguns d’ells s’ha demostrat que era fraudulent.

Font i infografia: Dircomfidencial – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...