28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El futur de les revistes està en la tauleta.

En una conferència de l’Associació d’Editors de Revistes, dimecres passat, el president de Google, Eric Schmidt, va pujar a l’escenari amb el director de Wired, Scott Dadich, per parlar sobre el futur -és mòbil- i com les revistes encaixen en ell. Sobre aquest tema no hi va voler perdre el temps i el va liquidar ben aviat. Schmidt va admetre que el futur de les revistes “no està en la impressió, sinó en les tauletes; no ho dubtin”.

“Les tauletes són ara més popular que els PC”, va dir. “Es pot llegir, saps on es troba tot, té un acceleròmetre. Hi ha tot tipus d’editors que poden fer revistes per a la tauleta, cosa que no poden fer amb les revistes impreses.”

D’aquí a cinc anys, al món veurem “dispositius molt poderosos amb aspecte de tauleta, que es veuran més o menys com una tauleta i seran com un substitut dels mitjans tradicionals,” Segons Schmidt,  “aquestes tauletes tindran aplicacions que són “increïblement immersives”, incloent aplicacions de revistes, que s’aprofitaran de gràfics socials de les persones, les dades de localització i altres característiques per oferir una experiència més interactiva, no us ho podeu imaginar”Smit.

Eric Schmidtcreu que tot plegat serà molt positiu pels editors. “En el món de la publicitat en línia, el senyal d’ubicació li permet avui en dia orientar molt millor els anuncis en tauleta que no pas en formats impresos. En canvi, Schmidt pot imaginar un nou futur per a les revistes, però no veu que els seus continguts siguin extensos, de format llarg. Ell creu que els lapses d’atenció són cada vegada més curts. “No crec que tornem a les revistes tipus llibres”, va dir.

 Per Mashable / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...