27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El Govern declara desert un concurs de publicitat institucional després que totes les empreses renunciessin

El Govern ha declarat desert aquest dijous un concurs d’adjudicació urgent d’inserció de publicitat institucional per “potenciar el civisme” entre la ciutadania fins a un dia abans del referèndum de l’1 d’octubre. L’empresa que guanyés el concurs tenia l’encàrrec d’assumir una campanya de publicitat institucional durant 27 dies -del dimarts 5 al dissabte 30 de setembre-, però cap companyia s’ha avingut a fer-ho, segons informa Europa Press.

La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana va contactar “amb caràcter d’urgència” amb les companyies Carat, Focus Media, Arena Media Communications i Havas Media. De les quatre, només es van valorar les ofertes que van fer Carat i Focus Media, perquè Arena va presentar un escrit de renúncia a la licitació i la de Havas Media no es va arribar a valorar per no complir els requisits de la convocatòria.

Sempre segons Europa Press, el Govern va adjudicar dilluns la campanya de publicitat institucional a Carat perquè va ser la que va fer l’oferta més econòmica -2,7 milions d’euros-, però aquesta empresa va comunicar el mateix dia la seva renúncia mitjançant un correu electrònic. En no quedar cap altra empresa licitadora, el Govern va procedir a adjudicar el contracte a Focus Media, per un import total de 2,8 milions d’euros, però l’empresa també ha renunciat al contracte, amb la qual cosa es va declarar desert aquest concurs.

El contracte no fa referència explícita en cap moment al referèndum convocat per a l’1 d’octubre i es limita a descriure que l’objectiu de la campanya institucional és “potenciar el civisme”.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...