30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El País presenta el seu nou llibre d’estil pensant en el món digital

El diari El País ha decidit revalorar el poder de seu emblemàtic Llibre d’estil. Com? L’organització està adaptant el seu contingut per a tot el referent amb el multimèdia. Ara la informació està relacionada amb les pàgines web, xarxes socials i aplicacions per a mòbils. D’acord amb l’empresa, el paper ha deixat de ser l’únic suport. La informació escrita ara conviu amb altres formats.

El text s’ha adaptat a les profundes transformacions que ha experimentat la feina del periodista en els últims anys, segons explica Álex Grijelmo, coordinador d’aquesta edició. “Es feia necessària una revisió total d’aquestes normes que El País es dóna a si mateix i que ofereix als lectors com a contracte ètic i estètic. Hem recollit el sentir dels lectors, expressat en milers de cartes al director, que ens reclamen escriure bé en espanyol,” va referir Grijelmo.

El material manté la seva autoexigència respecte al rigor informatiu, la verificació de les dades, el contrast de les notícies, la consulta a la persona perjudicada per una informació, l’exposició d’actituds divergents, el respecte a l’honor, la intimitat i la pròpia imatge, la pluralitat d’opinions, l’ús correcte de l’idioma, la coherència en el lèxic i la rectificació d’errors. Ara, a més, el Llibre d’Estil inclou 119 termes relacionats amb Internet i la informàtica, la major part d’ells neologismes.

El diari tracta d’establir un estil per a un mitjà en concret, que s’autorregula. Aquest full de ruta per als professionals del diari està enfocat a facilitar la comunicació amb un públic el més ampli possible.

(d’Àmbit d’Estratègia i Comunicació)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...