30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El Periódico guanya 5,3 milions i multiplica per deu els beneficis de La Vanguardia

El Periódico de Catalunya ha registrat un bon 2015 malgrat l’alentiment dels seus ingressos i dels vaivens de la premsa regional. En un any en què la majoria dels grans diaris van millorar els seus beneficis o reduir pèrdues, la capçalera editada pel Grupo Zeta va guanyar 5,3 milions d’euros, el que significa millorar en un 32% els beneficis de 2015. Aquests guanys signifiquen multiplicar per deu els resultats del seu principal competidor La Vanguardia, que en aquest mateix període va guanyar 417.000 euros.

Les dades remeses al Registre Mercantil indiquen que els ingressos de El Periódico  en 2015 van arribar als 66.900.000 d’euros, 1,1 milions menys que el 2014. Els ingressos per venda d’exemplars van caure en tres milions fins 29,2 milions, mentre que els de publicitat van créixer en un percentatge similar fins als 35,8 milions d’euros. Els altres ingressos d’explotació van passar de 2,7 milions el 2014 fins als 1,8 milions el 2015. El Periódico ha aconseguit reduir els costos en un any en 3,6 milions d’euros fins als 59 milions. Els consums i aprovisionaments van caure tres milions fins als 18,3 milions, les despeses de personal es van reduir en 1,5 milions fins als 16 milions i les amortitzacions es van quedar a 216.000 euros. D’aquesta manera, el resultat d’explotació va créixer fins als 7,8 milions, un 44% més que fa un any. Els beneficis, per tant, han millorat fins als 5,3 milions, contra els 3,6 milions de 2014 i els 1,7 milions de 2013.

En el mateix 2015, el diari editat pel Grupo Godó va guanyar 417.000 euros, revertint pèrdues de 2,3 milions de l’any 2014. Els ingressos de La Vanguardia van arribar als 105 milions, 52 milions per vendes -tres milions menys en un any- i altres 52 per publicitat, amb un creixement d’1,5 milions en un any.

Per Prprensa / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...