06/08/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El periodisme local és essencial

Ana Pardo de Vera, periodista i directora corporativa i de Relacions Institucionals de Publico.es, ha format part de les ‘I Jornades Comunicar en l’abisme’ organitzades per la Facultat de Comunicació de Conca. La directora de Público.es aposta pel periodisme de sempre que “no és altre que el d’informar, contrastar i posar en context”. Seguir un model de negoci recolzat en les noves eines perquè “tampoc cal renegar d’elles” i compromès amb la informació independent i honesta. Li preocupa la necessitat de culturitzar a la gent perquè coneguin i reivindiquin el seu dret a la informació, així com ser conscient del poder i la responsabilitat que tenim els mitjans perquè “el periodisme és un pilar fonamental de la democràcia”.

Per Ana Pardo el periodisme local és essencial perquè “l’administració local no deixa de ser la més propera al ciutadà i per això està obligada a ser absolutament transparent; i si no ho és, el periodisme hi serà per explicar-ho”. Reconeix la importància del periodisme local perquè “a Madrid perdem la perspectiva del què passa a la resta d’aquest meravellós país, absolutament divers territorialment i sociològicament; és fonamental.” Una solució que versa sobre establir un model de negoci proporcional al públic i a l’audiència a la qual està enfocat el mitjà perquè, segons afegeix Pardo, “no és el mateix dirigir-te als lectors d’una ciutat que a tot el país”.

“El periodisme no és gratis i costa molt treball, esforç i diners fer informació”, postil·la. Aprofitar els avantatges del periodisme de proximitat ens permet contactar amb les fonts directament i impulsar un sistema de finançament a través de subscripcions que no es suporti simplement en el finançament per publicitat perquè “els grans anunciants no estan motivats cap al periodisme local”, recalca.

Una situació que per a ella no desembocarà en la desaparició dels periòdics en paper sinó que “s’haurà de reconsiderar el model per dirigir-se cap a un periodisme més en profunditat, d’anàlisi i amb fonts expertes”.

Font i infografia: Las Noticias de Cuenca / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...