El periodisme local és essencial

Ana Pardo de Vera, periodista i directora corporativa i de Relacions Institucionals de Publico.es, ha format part de les ‘I Jornades Comunicar en l’abisme’ organitzades per la Facultat de Comunicació de Conca. La directora de Público.es aposta pel periodisme de sempre que “no és altre que el d’informar, contrastar i posar en context”. Seguir un model de negoci recolzat en les noves eines perquè “tampoc cal renegar d’elles” i compromès amb la informació independent i honesta. Li preocupa la necessitat de culturitzar a la gent perquè coneguin i reivindiquin el seu dret a la informació, així com ser conscient del poder i la responsabilitat que tenim els mitjans perquè “el periodisme és un pilar fonamental de la democràcia”.

Per Ana Pardo el periodisme local és essencial perquè “l’administració local no deixa de ser la més propera al ciutadà i per això està obligada a ser absolutament transparent; i si no ho és, el periodisme hi serà per explicar-ho”. Reconeix la importància del periodisme local perquè “a Madrid perdem la perspectiva del què passa a la resta d’aquest meravellós país, absolutament divers territorialment i sociològicament; és fonamental.” Una solució que versa sobre establir un model de negoci proporcional al públic i a l’audiència a la qual està enfocat el mitjà perquè, segons afegeix Pardo, “no és el mateix dirigir-te als lectors d’una ciutat que a tot el país”.

“El periodisme no és gratis i costa molt treball, esforç i diners fer informació”, postil·la. Aprofitar els avantatges del periodisme de proximitat ens permet contactar amb les fonts directament i impulsar un sistema de finançament a través de subscripcions que no es suporti simplement en el finançament per publicitat perquè “els grans anunciants no estan motivats cap al periodisme local”, recalca.

Una situació que per a ella no desembocarà en la desaparició dels periòdics en paper sinó que “s’haurà de reconsiderar el model per dirigir-se cap a un periodisme més en profunditat, d’anàlisi i amb fonts expertes”.

Font i infografia: Las Noticias de Cuenca / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *