El poder de la col·laboració periodística és també el poder de la inclusió: com aprofitar-lo

A mesura que els recursos (sobretot a nivell local) del periodisme es reinventen, la col·laboració s’ha convertit en una manera de fer més amb més compartint habilitats, xarxes i altres eines d’informació per obtenir el màxim impacte. La tercera cimera anual sobre periodisme col·laboratiu, organitzada pel Centre de mitjans cooperatius a la Universitat Estatal de Montclair (EEUU) i allotjada aquest any per WHYY a Filadèlfia, és una gran (hi havia adhesius on es llegia “Col·laborar o morir”)

Un tema important aquest any va ser com es pot exercir la col·laboració més enllà de les redaccions i comunitats, on la immensa quantitat de periodistes s’hi senten còmodes. Quan esteu col·laborant, qui s’inclou i qui s’ha quedat fora?

La cimera també serveix com a indicador de l’estat de la col·laboració en la indústria dels mitjans de comunicació, amb aquest resum de la directora del centre, Stefanie Murray i d’altres: “Tendències en el periodisme col·laboratiu: hi ha més coses, hi ha més redaccions locals que ho fan, les redaccions estan emprant gestors de col·laboració per ajudar a fer-ho, les col·laboracions cada cop són més formals i esdevenen necessàries”.

Es van compartir diversos estudis de casos sobre col·laboració entre punts de venda locals, nacionals i regionals. Aquí teniu una mostra de projectes esmentats i informats a la cimera:

  • Com la col·laboració de Broke in Philly centra l’atenció dels mitjans de comunicació locals sobre la pobresa i la mobilitat econòmica.
  • Com va construir la BBC un dels esforços de periodisme col·laboratiu més gran del món, centrat exclusivament en notícies locals.
  • Amb un ampli registre de mala conducta policial ara és públic, els mitjans de comunicació de Califòrnia estan col·laborant en lloc de competir.
  • Com van treballar junts aquestes organitzacions de notícies de Chicago per crear una guia de vot col·laborativa.

Es va fer una recopilació de les millors idees compartides a la cimera, incloent una presentació sobre l’associació local de notícies de la BBC, un panell sobre el model cooperatiu de la propietat de les notícies, les presentacions de Diana Montaño i Darryl Holliday sobre la col·laboració amb l’equitat i l’equipament. altres, etc.

Font i infografia: NiemanLab / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *