25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El procés català passa factura a la reputació d’Espanya. Figura en la 14a posició

La imatge d’Espanya s’ha vist deteriorada a causa del procés català. L’Estat espanyol ha patit una caiguda en la seva reputació de 1,5 punts. Aquest fet trenca la tendència alcista que Espanya estava experimentant des de 2013, amb l’única excepció de 2016, on es situa en els 73,1 punts, encara que el país va remuntar el 2017 fins als 74,6 punts. D’aquesta manera Espanya perd un lloc en el rànquing que cada any elabora Reputation Institute, situant-se en la 14a posició. La dada és, estadísticament, significativa.

La consultora ha donat a conèixer el rànquing a Copenhaguen (Dinamarca), en el marc de la presentació de l’informe Country RepTrack 2018. Aquest informe mesura la reputació dels 55 països amb major producte interior brut (PIB) del món a partir de l’avaluació de 17 variables agrupades en les següents tres dimensions: Qualitat Institucional (variables polítiques), Nivell de Desenvolupament (variables socioeconòmiques i culturals) i Qualitat de Vida (variables ambientals).

Aquesta pèrdua en el còmput global de la reputació d’Espanya també es reflecteix tant en les tres dimensions com en les 17 variables analitzades en l’estudi, amb retrocessos generalitzats. Així, l’Estat espanyol és pitjor valorat en Qualitat de Vida (-1,6 punts) Qualitat Institucional (-1,1) i Nivell de Desenvolupament (-0,4). Una situació similar s’apunta a les 17 variables enquestades: totes, menys una, registren una evolució negativa en 2018.

Segons l’anàlisi realitzada per Reputation Institute, aquest descens respon al que anomenen “Crisi Catalana”, principalment. No obstant això, Fernando Prado, vicepresident de Negocis Globals i Aliances de la consultora, assenyala que “tot i reconèixer aquest fet, la crisi catalana no ha tingut un impacte tan significatiu en la reputació d’Espanya com es preveia, però d’alguna manera ha trencat la tendència positiva dels últims anys que s’havia consolidat a mesura que l’estat sortia de la crisi econòmica”. En relació a la informació llegida o escoltada sobre Espanya en els últims mesos, en una escala de 0 (molt negatiu) a 10 (molt positiu), ha estat de 6,6.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...