27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El sector de la comunicació a Catalunya crearà ocupació durant l’any 2018

La recuperació general de l’economia impulsarà aquest any el creixement de les empreses de comunicació, que tenen previst tornar a crear ocupació malgrat els complexos processos de reconversió que estan vivint algunes grans companyies. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi Outlook Blanquerna 2018 que es va presentar dimarts, dia 24, al Palau Macaya, de Barcelona. L’informe està dirigit per l’Institut de Recerca de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull; compta amb el suport de l’Obra Social ”la Caixa” i va ser exposat pel seu director, Albert Sàez. L’acte fou presidit pel degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL, Josep Maria Carbonell.

L’experiència prèvia i la formació en habilitats digitals són les dues qualitats més valorades a l’hora de seleccionar els nous professionals, tot i que, en algunes especialitats, es demana també una predisposició a ajustar els salaris. Per a la realització de l’Outlook Blanquerna s’han comptabilitzat les respostes de 440 professionals de la publicitat, el màrqueting, el periodisme, la comunicació corporativa, la televisió i el sector audiovisual formats a Blanquerna i que treballen a les principals empreses de comunicació de Catalunya.

El futur de les empreses de comunicació passa, segons els enquestats, per adaptar-se a les exigències del usuaris en l’entorn digital, l’ajust dels costos i l’adaptació als canvis tecnològics, molt especialment la transformació digital. En aquest àmbit, l’aplicació del Big Data i l’Internet of Things marcaran l’estratègia dels pròxims anys. Amb tot, els professionals consideren que l’evolució de l’economia és el vector determinant del creixement del sector. Crida l’atenció que entre les preocupacions dels professionals del sector pesa encara molt poc la definició d’un nou model de negoci tot i les dificultats aparegudes arran de la desintermediació i l’aparició de nous operadors amb lògiques comercials noves.

Les empreses de publicitat són les que més estan notant la recuperació econòmica, les periodístiques estan centrades en l’adaptació als usuaris mentre que en l’audiovisual és molt forta la preocupació per la inestabilitat política com a conseqüència del pes que té el sector públic en la seva activitat. En aquest àmbit, l’adaptació a les Smart TV apareix com el principal repte en l’adaptació de la indústria audiovisual al nou entorn tecnològic.

Outlook Blanquerna és un estudi que presentarà cada any les perspectives del sector de la comunicació a Catalunya. Podeu llegir el document Outlook Blanquerna 2018  CLICANT AQUÍ

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...