27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El temps dedicat a la lectura de premsa a tot el món cau més d’un 25% en quatre anys

La quantitat mitjana de temps dedicat a la lectura de periòdics impresos va caure més d’un 25% a nivell mundial des de 2010 fins 2014 -però la popularitat de paper de diari ha demostrat la seva resistència al Regne Unit amb només una caiguda del 3% en el mateix període. La quantitat de temps dedicat a la lectura dels diaris de tot el món és d’una mitjana de 16,3 minuts per lector un dia de l’any passat, un 25,6% més que la mitjana diària de 21,9 minuts en 2010.

Per 2017 la mitjana mundial serà de només 14,1 minuts al dia, una caiguda del 35% des dels nivells de 2010, segons un nou informe de sobre consum de mitjans realitzat per ZenithOptimedia.

L’informe mostra que minuts de mitjana per dia dedicats a la lectura de periòdics en realitat va trencar la tendència mundial el 2013 i 2014, mostrant un creixement de 3,4% i 3,3% respectivament.

Per al 2017 el temps mitjà que un lector de periòdics passarà navegant serà 18,2 minuts al dia, una caiguda de tot just el 5,4%. Certament, les xifres mostren una lectura ombrívola, però l’informe assenyala que Internet és el gran guanyador del canvi en el consum de mitjans de consum.  Això significa que els llocs web dels periòdics s’estan beneficiant de la pujada dels PC i l’ús d’Internet mòbil.

“Tot i que la impressió està disminuint els periòdics mai han estat llegits per més persones”, va dir Jonathan Barnard, cap de predicció de ZenithOptimedia. “El creixement dels dispositius ha estat a l’avantguarda d’aquest canvi de consum tradicional en paper a mòbil, tauleta i el consum d’escriptori.”

d’AEC i ZenithMedia / El Butlletí AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...