28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els assistents de veu creixeran de forma exponencial en els propers anys

Les recerques per veu estan augmentant i cada vegada són més els usuaris que fan servir aquest sistema per relacionar-se amb els múltiples dispositius a la seva disposició, televisors, telèfons, ordinadors, etc. Segons un recent estudi de l’agència de màrqueting digital iProspect (Dentsu Aegis Network), titulat The future is voice activated, els assistents de veu creixeran de forma exponencial en els propers anys. De fet, el 55,2% dels entrevistats afirma haver-los utilitzat alguna vegada.

 

L’ús es concentra, sobretot, en els trams més joves i millennials, arribant en ambdós casos a nivells per sobre del 66% (el 69,4% en els menors de 25 anys i 66,8% de 25 a 34 anys). Per a la realització d’aquest informe, es van efectuar 1.018 entrevistes a individus residents a Espanya, majors de 16 anys i que tenen un telèfon intel·ligent.

 

Entre els avantatges que citen els enquestats destaquen l’estalvi de temps i la rapidesa, citats pel 56,1%, i la comoditat i practicitat, pel 33,5%. No obstant això, un 18,5% afirma que encara no respon correctament o fa una mala interpretació de l’ordre, tot i que es calcula que la taxa d’error és del 8%, molt similar a la que tindria un humà a l’hora d’interpretar al seu interlocutor en una conversa, segons dades extretes de l’estudi Future Focus 2018: The new machine rules, elaborat també per iProspect.

 

Però què es busca o què es fa amb la veu? Els usos més comuns són buscar informació (55,9%), trucar per telèfon i enviar missatges (53,7%) i obtenir adreces o navegar (48,9%). El dispositiu més emprat és el mòbil, que cita al 90,9%, seguit de l’ordinador (17,4%) i la tauleta (13,9%).

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...