27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els butlletins electrònics (o newsletters) ajuden a augmentar la rendibilitat dels mitjans

A vegades es parla massa sobre el New York Times, però, per exemple, la manera en què el Times utilitza els butlletins de correu electrònic es pot replicar a qualsevol mitjà, gran o petit. Digiday va informar que el Times compta amb 13 milions de subscriptors als seus més de 50 butlletins de correu electrònic.

El que això significa és que el Times té un canal de comunicació directa amb els seus usuaris dins d’un jardí emmurallat al qual ni Facebook ni Google -els gegants dels ingressos de publicitat digital- poden accedir.

Quan els usuaris reben un correu electrònic i entren a un dels seus links, van de pet al lloc web del Times i als propis anunciants del periòdic.

També vol dir que les persones que se subscriuen als butlletins gratuïts tenen una relació més íntima amb la publicació. I aquesta intimitat es tradueix en resultats econòmics: “és dues vegades més probable que els subscriptors d’algun butlletí del New York Times es converteixin en subscriptors de pagament del diari o anunciants… I també llegeixen dues vegades més històries al mes que el lector mitjà del Times”, ha informat Digiday.

Aquesta relació íntima també permet que una publicació desenvolupi més fluxos d’ingressos. I el correu electrònic és a més una excel·lent forma d’interactuar amb els usuaris i crear una veritable comunicació bidireccional.

Aquí van algunes recomanacions per als emprenedors de mitjans:

  • Desenvolupa una base de dades dels teus usuaris. Fes que valgui la pena registrar-en el teu lloc i donar-te una adreça de correu electrònic.
  • Comparteix enllaços a alguns dels teus millors continguts i dirigeix a subgrups d’usuaris en funció dels seus interessos, ja siguin esports, notícies locals, negocis, entreteniment, etc.
  • Envia correus electrònics a l’hora del dia en què les notícies són més útils per a un grup d’usuaris. Per exemple, notícies d’entreteniment un divendres, l’agenda de l’endemà al final del dia, les últimes notícies i resultats esportius abans de l’esmorzar.
  • Mesura la resposta per conèixer millor als teus lectors.
  • Massa mitjans digitals no fan l’esforç d’entaular una relació amb els seus usuaris. Però és aquesta relació amb usuaris lleials la que els permetrà desenvolupar múltiples fonts d’ingressos. També és una clau per aconseguir la sostenibilitat.

Per James Breiner, News Entrepreneurs / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...