30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els consumidors comprenen, gaudeixen i confien més quan llegeixen informació impresa

El romanticisme pel paper segueix fort tot i la tecnologia. Així ho demostra l’estudi “Print and Paper in a digital world: an international survey of consumer preferences, attitudes and trust”, de Two Sides, una iniciativa global que promou la sostenibilitat de la cadena de subministrament de comunicacions gràfiques. L’estudi afirma que en un minut es comparteixen 2.460.000 continguts a Facebook, 277.000 tweets i 72 hores de vídeos nous, de manera que l’auge informatiu i digital és innegable. Però el paper segueix dominant en moltes preferències, van dir 10.700 persones d’Austràlia, Brasil, França, Alemanya, Itàlia, Nova Zelanda, Sud-àfrica, Espanya, Regne Unit i Estats Units.

Els resultats globals diuen que el 72% prefereix llegir la versió impresa dels llibres, el 72% les revistes impreses i el 55% dels diaris o notícies impreses. El cas més emblemàtic és el d’Alemanya, on el 75% prefereix les notícies en paper. El que sí prefereixen llegir digitalment els enquestats són les comunicacions sobre transaccions (menys les d’impostos), com la dels bancs, energia, utilitat i telecomunicacions.

Comprensió i confiança

El 65% creu que obté un enteniment profund de les històries quan les llegeix en mitjans impresos i el 51% confia més en el paper, sent França el país amb la taxa més alta de confiança amb el 62%. Per l’altre costat, només el 49% creu que comprèn millor digitalment i el 24% confia en les notícies en xarxes socials. Les notícies falses preocupen al 76%.

Phil Riebel, president de Two Sides a Amèrica del Nord, explica que la gent confia més en el paper “pels fraus i estafes en línia. I també perquè hi ha moltes notícies online no comprovades, especialment en xarxes socials, mentre que els diaris són editats, revisats i comprovats abans de ser impresos”.

Els enquestats, a més, troben més plaent llegir en paper que electrònicament. Això passa en un 73% per als llibres, 69% per a les revistes i el 62% per als diaris. Riebel ho explica: “L’imprès en paper és més relaxant, i té una connexió emocional més profunda amb el nostre cervell a causa de les propietats hàptiques (tàctiques i de sensació) del paper”.

Ganes de desconnectar

Tot i la preferència pel paper per llegir notícies, en analitzar els hàbits de lectura predomina el digital. “El consum de notícies impreses continuarà disminuint a mesura que més i més persones, especialment les més joves, consumeixin notícies online en els seus smartphones”, adverteix Riebel.

Però no és tan senzill, ja que el 52% dels enquestats considera que passa massa temps en aparells electrònics i el 53% està preocupat que aquest sobre ús danyi la seva salut. De fet, el 69% considera que és important “desconnectar-se” i gaudir més de l’imprès. Riebel declara: “L’electrònica està envaint les nostres vides i les persones es tornen addictes als seus e-gadgets. Estan consumint molt de temps i molts ho sabem. Per això desconnectar és benvingut”.

Quins altres beneficis té el paper? “És tangible i no podem ignorar-lo o esborrar-lo. Produeix una connexió més profunda, és sostenible i està basat en matèries primeres renovables (arbres de boscos manejats de manera sostenible). És altament reciclable i està fet amb un alt percentatge d’energia renovable”, expressa Riebel. “El digital no té aquestes característiques sostenibles pels materials que utilitza i l’energia que requereix, i també per la quantitat creixent de deixalles electrònics en el món”, afegeix.

Font: Valida de Chile – Foto: CdeP / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...