27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els diaris impresos resisteixen entre els internautes

 

D’acord amb les dades de la nova edició d’AIMC Q Panel, un de cada tres internautes llegeix diàriament un diari en paper i de forma diària, el 17% consulta almenys un diari en paper i un altre digital, mentre que un 39% no en consulta cap. L’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través de l’AIMC Q Panel, el seu propi panell d’internautes, en què es mostren, per cinquena ocasió, els hàbits dels internautes en relació al consum de premsa diària i suplements.

L’objectiu d’aquest estudi és aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a internet, analitzant més la interacció entre el paper i el digital així com les exclusivitats i duplicacions de capçaleres en tots dos suports. L’estudi, basat en un panell, proporciona informació sobre els hàbits de la població internauta, que representa un 80% dels espanyols de 14 anys o més. Tots els participants en l’estudi han estat contactats a través d’un qüestionari en línia entre principis de març i la primera quinzena d’abril.

Les principals conclusions d’aquesta anàlisi de AIMC basada en el seu propi panell en línia són les següents:

– El 70% dels internautes van llegir algun diari en format paper en els últims 30 dies. Els resultats es mantenen estables si els comparem amb 2016 i 2015. Al dia, el percentatge d’internautes que llegeix almenys un diari en paper és del 32%.

– El 45% dels internautes accedeix diàriament a un diari electrònic i ascendeix al 67% en un mes.

– Els lectors de diaris en tots dos formats són un 50% dels internautes dels últims 30 dies. Només el 13% declara no llegir cap tipus de diari.

– El creixement en el nombre d’internautes va ser de 30.217.000-31.893.000  una mica més del 5%. Els lectors mensuals de diaris en paper es mantenen en el 70% dels internautes tot i l’augment de la base d’internautes i de la disminució general de lectors de diaris en paper.

– Es redueixen en gairebé un punt els que no accedeixen a cap tipus de diari (de 13% al 12%). Al contrari, els que accedeixen en paper i no a la versió electrònica escalen quatre punts (del 16% al 20%). No obstant això, els que accedeixen a diaris on-line i no a diaris en paper es mantenen pràcticament igual al 17%.

– Els lectors de diaris en línia al dia representen el 45%, 14.471.000 lectors. Això suposa un descens de cinc punts respecte a l’anterior edició de l’estudi (que va ser del 50%, 14.976.000 lectors en total).

– Es redueix el percentatge d’aquells que únicament llegeixen capçaleres en línia en un dia mitjà (passa del 33% del 2016 al 27% actual), mentre que augmenta en quatre punts la proporció d’internautes que no llegeixen diaris ni en paper ni electrònics (el 35 % al 39%).

Quant als dispositius utilitzats per accedir a diaris online, el PC segueix sent el més utilitzat (61%), tot i que ha patit un retrocés respecte a l’onada anterior quan era utilitzat per un 68% dels lectors de diaris en línia. D’altra banda, l’accés a premsa online a través del telèfon intel·ligent creix en vuit punts, situant-se en el 55%, i retalla la distància entre tots dos dispositius, que el 2016 suposava 21 punts de penetració i ara mateix està en el 6%. Per la seva banda, la tauleta cau dos punts respecte al 2016.

El web del diari és la font més utilitzada per accedir al mitjà online, emprada pel 88% dels lectors en línia, seguits de l’aplicació de smartphone o tauleta amb un 18%.

Per Redacció La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...