Els diaris regionals se situen com els més rendibles del sector a Espanya

Es va presentar a Madrid l’estudi Claus de la informació 2018, elaborat en col·laboració amb Deloitte i Media Hotline. Entre les principals conclusions de l’informe destaca que els lectors de premsa espanyola creixen per tercer any consecutiu fins a superar els 17,5 milions diaris, un 1,7% més respecte a l’any anterior. Es produeix, per tant un creixement de l’audiència dels diaris espanyols i una lleugera pujada de la inversió publicitària.

Aquest informe recull per primera vegada dades actualitzades del mateix any en un estudi trimestral que “guanya en transparència i actualitat” i ve a substituir el Llibre Blanc de la Premsa. L’estudi busca proporcionar una informació actualitzada amb una visió detallada del que succeeix en el sector i que  permeti als editors de premsa estar més preparats per als reptes que se’ls plantegin en el futur”.

Els lectors que consumeixen premsa exclusivament en format digital o que combinen paper i digital representen el 66% del total, fet que suposa gairebé sis punts més que fa un any. L’audiència digital dels mitjans se situa en 331 milions d’usuaris únics multiplataforma, un 54% més gran que fa tres anys.

La inversió publicitària consolida xifres en el sector dels mitjans d’informació. Fins al mes de setembre, els ingressos bruts per publicitat van arribar als 571 milions d’euros. Les previsions apunten que, a finals d’any, el sector podria signar uns ingressos bruts de 835 milions d’euros, un lleuger creixement del 0,2% respecte al 2017.

El president de Media Hotline i un dels autors de l’estudi, Enrique Yarza, va assegurar que la inversió publicitària de la premsa s’estabilitza gràcies a l’empenta de la publicitat digital, que creix més d’un 14%. “Per primera vegada després dels dos últims anys el sector aconsegueix aturar la caiguda, però l’èxit dels editors dependrà en bona mesura de l’aposta que facin per continguts de qualitat, de moviments corporatius i aliances estratègiques, de la posada en marxa de plataformes de comercialització publicitària o de la implantació de murs de pagament per continguts”, va recordar.

Una de les variables que llança l’estudi Claus de la informació és que els ingressos per venda de publicitat van superar els de la venda d’exemplars.

El sector dels mitjans d’informació va tancar l’any 2017 amb un resultat operatiu de 41 milions d’euros, fet que suposa un augment de l’1% respecte a l’any anterior. La premsa estatal aconsegueix millorar la seva rendibilitat més d’un 4%, mentre que la premsa regional se situa com la més rendible de manera agregada. (Foto: Periodismoonline)

Per Mediàtic / Àmbit d’Estratègia

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google