Els diaris salven els seus números gràcies a la publicitat digital

Resultat d'imatges de publicidad digital

Els 80 diaris associats a AMI van facturar 673 milions d’euros el 2018, un 1,4% més que l’any anterior. Però han de agrair a la facturació digital, que va créixer gairebé un 20% fins a superar els 230 milions. El paper factura gairebé el doble, 443 milions d’euros. Segons dades de l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) recollits per El Espanyol, els gairebé 80 diaris en paper associats a aquest club van facturar 673,8 milions euros en 2018, un 1,4% més que l’any anterior. Els ingressos del paper van caure un 6%, fins als 443.100.000 d’euros, mentre que els digitals van créixer un 18,3%, fins als 230.700.000. El paper pràcticament duplica al digital pel que fa a ingressos, malgrat la seva lenta caiguda i del ràpid creixement del que se suposa que serà el futur dels mitjans.

El 45% dels ingressos -540.800.000 d’euros- procedeix de la venda d’exemplars impresos, un negoci que va caure un 9,5% el 2018, segons dades de AMI. És d’esperar que en 2019 segueixi caient la venda d’exemplars, encara que podria compensar-se amb els plans per aixecar murs de pagament en les edicions digitals, prevista per a aquest mateix any.

Si ens atenem als ingressos publicitaris, el diari que més va facturar el 2018 va ser El País, que va aconseguir ingressos per valor de 72,9 milions d’euros, un 0,9% més que l’any anterior; el diari de Prisa pràcticament iguala els seus ingressos tradicionals (36,9 milions) amb els digitals (36.030.000). A certa distància se situa El Mundo, en segona posició; el diari d’Unidad Editorial va ingressar 54.700.000 en 2018, un 13% menys i també està força igualat pel que fa a ingressos publicitaris impresos (29,6 milions) i digitals (25,1 milions).

En tercera posició, La Vanguardia, amb 47,7 milions facturats, un 5,3% menys; la facturació per publicitat en paper duplica a la digital (32.600.000 davant 15,1 milions). Amb deu milions menys facturats (37,5 milions) trobem ABC, que va créixer un 2,1% el 2018 i va repartir els seus ingressos entre els 21,3 milions del paper i els 16,1 del digital. Tanquen la llista La Razón, que va facturar 34.400.000 (-5,1%), i El Periódico, amb 27,6 milions facturats per publicitat (-1,6%). En tots dos casos, la facturació per publicitat impresa supera àmpliament a la digital: La Razón ingressa 29.200.000 via paper i amb prou feines 5,2 en el digital, mentre que El Periódico obté 21,4 milions en paper i 6,2 milions en digital.

Per AMI / El Butlletí de l’AMIC (infografia: Desing Plus)

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *