30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els directius de mitjans de comunicació auguren un repunt de la publicitat a finals d’any

El tercer trimestre i el mes d’octubre no van ser bons per a la inversió publicitària que va créixer una mica menys del que s’esperava. Tanmateix s’està produint un repunt durant els mesos de novembre i desembre que portarà les inversions a un creixement del 4,8%, molt a prop de les previsions que s’han anat mantenint al llarg de tot l’any. Els panelistes de Zenith Vigía, directius de mitjans de comunicació, preveuen també un creixement de la inversió per a l’any 2017, en aquest cas del 5,2%.

El creixement no és igual per a tots els mitjans: mentre la inversió en Mòbils o a Internet creix a un ritme de dos dígits i la Televisió creix per sobre de la mitjana del mercat, els Mitjans Impresos veuen com es redueix la seva inversió aquest any i no milloren les seves esperances per al pròxim. La digitalització creixent segueix transformant el panorama publicitari, en què es va ampliant la bretxa entre els diferents mitjans.

La situació a Catalunya, que en algun moment ha preocupat seriosament els panelistes per la repercussió que podria tenir en la inversió publicitària una decisió de ruptura de l’statu quo sembla anar perdent virulència a mesura que passen els mesos. Previsions per mitjans

Les previsions per mitjans segueixen molt estables i es poden veure a la taula que s’adjunta a aquest text. Es comparen amb les previsions elaborades al setembre. A la tercera columna es representa el sentit de la variació . Un signe + indica que la previsió és ara millor; un signe – que la previsió ara és pitjor. Un major nombre de signes suposa major intensitat en la variació.

Per Bloggin Zenith/ El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...