30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els espanyols es mostren pessimistes davant la situació general en els propers 12 mesos

Les despeses dels espanyols en el pròxim trimestre estaran enfocades cap al turisme, la tecnologia i la salut. Aquest és un dels enunciats més significatius de l’Observatori Cetelem Mensual del passat mes de maig, donat a conèixer aquesta setmana. Les dades d’aquesta edició de L’Observatori s’han ampliat, ja que s’han obtingut a partir de la realització de 1.000 enquestes en línia, en l’àmbit estatal.

Les intencions de compra (top 5) dels consumidors espanyols per als propers tres mesos són concretament: turisme, 25,8%; tecnologia/Informàtica, 15,2%; serveis dentals, 13,8%; tractaments de bellesa, 11,9% i smartphone, 11,6%. Per canals, en línia (top 5), primer hi ha el turisme, 14,6%; tecnologia/Informàtica, 7,7%; telèfon intel·ligent: 5,4%; mobles/compl., 2,9% i tractaments de bellesa, 2,8%. En el Top 5 fora de línia, destaquen els serveis dentals; 12,9%; seguit per turisme, 11,2%; tractaments de bellesa, 9,1%; tèxtil esports, 8,6% i mobles/complem.7,9%.

L’estalvi torna a ser alguna cosa important i segurament necessari, per als consumidors espanyols. Un 32,5% dels quals afirmen haver estalviat el passat mes de maig, davant del 30,6% que ho va fer el mes anterior, el que significa un augment de gairebé dos punts percentuals (1,9). La intenció de continuar estalviant també augmenta aquest mes, sent un 26,5% dels consumidors que manifesten aquesta intenció (0,7 punts més que el mes anterior). Si ho comparem amb la dada de fa un any, es produeix una disminució de 1,3 punts percentuals.

Un altre dels aspectes més rellevants de l’Observatori Cetelem del mes de maig, és que disminueix el percentatge d’espanyols enquestats que opina que la situació general millorarà en els propers 12 mesos. Concretament, un 48,9% dels espanyols opinen que la situació romandrà estable, 2,1 punts més que el mes anterior i 1,3 punts menys que al maig de 2015. D’altra banda, els espanyols que consideren que la situació general empitjorarà baixa 0,4 punts respecte al mes anterior (23,4% al mes d’abril davant del 23,0% al mes de maig). Si ho comparem amb el mateix mes de 2015, el percentatge augmenta en 7,2 punts.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació –  / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...