30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els francesos es desinteressen de les notícies

Resultat d'imatges de Presse française

Els francesos cada vegada estan menys interessats en les notícies. D’acord amb el baròmetre 33 Kantar/Sofres, realizat per al periòdic La Croix, el 41% dels enquestats diuen que el seu interès en la notícia és “baixa o molt baixa”, la pitjor taxa des de 1987. I no només es tracta de crisi de confiança o crisi de la informació, sinó també de la crisi de representativitat.

Malgrat les iniciatives preses en 2019, els francesos creuen que els mitjans de comunicació segueixen sense informar de les seves preocupacions. La confiança s’eleva lleugerament en els mitjans tradicionals, sobre tot la premsa regional i local, però Internet arribar al nivell més baix en termes de credibilitat.

Joves (50%), dones (53%), menys educats (54%), persones compromeses políticament (48%), però també treballadores (53%) o comerciants i artesans (53%) s’aïllen la major part de la informació. França, juntament amb el Brasil, és el país on més ha augmentat la desconfiança en els mitjans el 2019. Segons, Vincent Giret, director de France Info, “estem davant una crisi de confiança que forma part d’una tendència global.” De fet, segons el baròmetre d’Edelman, la desconfiança dels mitjans ha tornat a augmentar en 3 punts respecte a l’any passat per al públic en general i en 4 punts per al públic més informat. El lector d’El Butlletí pot ampliar aquesta informació des d’aquest link de Meta-Media.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...