Els ingressos per publicitat a les xarxes socials assoliran els 16.900 M$ el 2012, segons Gartner

Imatge sobre diners i xarxes socials

Per a aquells que critiquen les xarxes socials perquè els usuaris  no són mers usuaris, sinó productes, aquí tenen un argument  més: la publicitat continuarà sent el principal motor d’ingressos  de les xarxes socials. Segons les noves previsions de Gartner,  aquest any els ingressos de les xarxes socials ascendiran a  16.900 milions de dòlars, dels quals més de la meitat, 8.800, prové de la publicitat. 

Els ingressos totals de les plataformes de mitjans socials estan un 43% per sobre dels que es van registrar l’any passat,  quan es van assolir 11.800 milions de dòlars. això sí, mentre  els ingressos d’aquests mitjans estan experimentant un creixement rapidíssim, la base d’usuaris, que ja compta amb milers  de milions, només pot esperar créixer a un ritme moderat.  I és  que l’ús de les plataformes socials s’ha passat a una fase més  madura, en la qual se sumen usuaris a un ritme lent mentre que  els serveis de monetització no deixen de desenvolupar-se, i els  usuaris interactuen amb ells. “Tot i que el nombre d’usuaris de xarxes socials és gran, i en alguns casos cada vegada més madur en els patrons d’ús, el mercat segueix en una fase inicial des d’una perspectiva  d’ingressos”, va assegurar nega Gupta, analista de Gartner.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google