25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els joves britànics dediquen gairebé el doble de temps a llegir la premsa en paper que la digital

Si tal com preveu el director de The Washington Post, Martin Baron, els diaris acaben desapareixent, no serà tant perquè els lectors els hagin abandonat com per la incapacitat de rendibilitzar tots els costos que generen. És evident que l’audiència actual de la premsa en paper està molt per sota de la de fa anys, però alguns dels factors que en el seu moment van propiciar la preferència per les edicions digitals actualment estan forçant l’efecte contrari.

D’acord amb un estudi elaborat pel Reuters Institute, els lectors britànics d’entre 18 i 34 anys fan servir gairebé el doble de temps a llegir les edicions impreses dels diaris que a consultar els llocs webs o aplicacions.

Aquesta conclusió s’extreu d’una enquesta a gran escala realitzada durant l’any passat, en què els joves reconeixien haver gastat un total de 21.700 milions de minuts llegint les edicions en paper de les principals capçaleres britàniques, enfront dels 11.900 que van invertir en digital. Això dóna una proporció del 65% – 35% a favor del paper.

Aquesta proporció és, a més, més gran que la que es produeix en altres rangs d’edat, ja que els adults d’entre 35 i 54 anys passen el 76% davant del paper i els majors de 55 anys el 95%. Així els resultats mostren que, tot i les caigudes en la circulació de diaris i els augments en el consum de notícies a través de telèfons intel·ligents, els lectors de totes les edats encara passen més temps amb les edicions de diaris impresos. O almenys així passa en el mercat britànic.

Per a l’elaboració d’aquest informe es va calcular el temps total dedicat a vuit marques de diaris del Regne Unit (The Mail,  Mirror,  The Sun,  Star,  Standard,  The Telegraph,  The Guardian  i  The Times) per les seves audiències britàniques impreses i en línia a partir de dades de l’Enquesta Nacional de Lectors i de comScore.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí Comunicació Viva

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...