28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els lectors de notícies fugen del paper per aterrar en els smartphones i tauletes

Un alt percentatge d’usuaris de tauletes i smartphones llegeix notícies en els seus dispositius, segons un estudi realitzat durant el primer trimestre de 2013 pel Donald W. Reynolds, de l’Institut Journalism. El 73% dels enquestats d’entre 35 i 44 anys va assegurar que consumia notícies en el seu telèfon intel·ligent. A més, les taxes de penetració estaven en altres grups d’edat per sobre del 60%, amb excepció dels majors de 65, on el percentatge era d’un 35%. Les xifres també van ser similars en els usuaris de tauletes, amb un 67% d’entre 25 i 64 anys.

Aquesta lectura de notícies en els dispositius està tenint un impacte en les subscripcions de publicacions impreses, tot i que el percentatge de subscriptors només va caure 2,2 punts, d’un 33,3% el primer trimestre de 2012 a un 31,1% en el mateix període d’aquest any. Així i tot, la caiguda va ser molt pronunciada en els grups d’edat que s’informen en els seus dispositius. La major caiguda va ser per al grup d’edat de 45 a 54, el 34.4% tenien un abonament en 2012 enfront del 28,0% el 2013.

Localytics analitzà el creixement de l’audiència de notícies mòbils entre juliol de 2012 i 2013 i va confirmar la forta inclinació dels usuaris de tauletes cap a la lectura de notícies. El temps emprat per accedir a les notícies en les tauletes era 50 vegades més gran que en els telèfons mòbils.

En general, els resultats del Donald J. Reynolds mostren que els subscriptors de diaris van ser menys propensos que els consumidors en general per llegir les notícies en els seus dispositius mòbils, encara que un 52,1% ho va fer en el primer trimestre de 2013. Això és un 14,6% més alt que l’any anterior.Tenint en compte que el 12,7% dels subscriptors va dir que cancel·laria la seva subscripció l’any  següent, hi ha una bona probabilitat que l’accés digital mòbil suplanti els enviaments a domicili.

Per Journalism Institute / d’El Butlletí de l’ACPG (gràfic: eMarketer)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...